Ga naar inhoud

Nodig: speedcursus sandybridge !!!


Aanbevolen berichten

Hey,

Ik zou het sterk op prijs stellen mocht iemand me eens vlug wat kunnen bijbrengen over sandybridge. Normaal gezien zou ik me hierover grondig informeren maar wegens omstandigheden heb ik het de laatste tijd nogal druk. Ik heb al gemerkt dat men de sandybridge ook wel socket 2011 noemt. Is dit de correcte naam ? Bovendien ben ik wat in de war met de verschillende chipsets, er is blijkbaar een z68, x68 , ... . Welke bestaan er allemaal en kan iemand vlug uitleggen wat het verschil is tussen de verschillende chipsets ?

Wat betreft de processors, klopt het dat als er een K achter staat dat die versie dan makkelijekr te OC'en is ? Ook heb ik al vernomen dat OC'en met de sandybrdiges niet echt mogelijk is of enkel in beperkte mate ?

Hoe zit het met de GPU's, ik heb ergens opgevangen dat de sandybridge cpu zich "moeit" met het werk dat vroeger voor de gpu bestemd was. Hoe gaat dat precies in zijn werk ? En kan je nog de high end gpu's van vroeger, zoals bv. de gtx 580 in SLI, gebruiken op een sandybrigde mobo ?

Ten slotte het RAM, hoe zit het daarmee ? Blijkbaar moeit ook daar de sandybridge cpu zich mee of heb ik het fout op ? En werken de vroeger high end ram modules nog op volle krachten met sandybridge mobo's ? Heb namelijk ergens gezien dat er een limiet was van 1600 Mhz. Het RAM waar ik het over heb: Azerty, zullen deze nog op 2000 Mhz kunnen draaien of zijn ze gelimiteerd tot 1600 Mhz ?

Voel mij nogal amateuristisch dat ik het moet vragen maar ach, zo leer ik tenminste snel bij ;)

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het hier lezen wat je wilt weten.

Het klopt dat K voor overklokken is en dus dient de geheugen ook OC zijn.

Hiermee maken velen fout.

Ze kopen versie K met gewone geheugen en dat is fout.

Maar eigenlijk is meer een mediastunt want de echte komt volgende keer.

De cpu zal zo evoluren dat videokaart gewoonweg overbodig is.

Voorlopig kan je steeds de gewone videokaart gebruiken en is weinig verandert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je een Ipad of andere vergelijkbare toestellen gezien met een videokaart?

Akkoord, je kan er geen zware games op spelen maar dat is wel het begin van een nieuwe periode CPU.

Het is niet omdat Intel dat wilt doen maar ze zijn verplicht om mee te doen als de ze markt willen behouden.

Nu moet je zelf ook wel oordelen:

Als in de toekomst een pc komt zo groot als ipad en je kan de zwaarste games mee spelen, wat zal je dan doen?

Een grote pc met videokaart of nieuwste mini pc?

Ik denk dat ze dan ook zelf weet wat je gaat doen.

De vraag is wel of nostaligie geen invloed zal hebben zoals nu de LP weer terug komt.

Mogelijk zal intel tweeweg blijven volgen maar dat is niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.