Ga naar inhoud

2 de harde schijf in partities verdelen


Gast snap

Aanbevolen berichten

Zit met een probleem. Heb een 2 de harde schijf geïnstalleerd van 1 TB.

Wilde die in partities van elk ongeveer 100 GB zetten maar bij de 5 de partitie liep het mis. Ik heb nu een partitie van 540 GB ( Actief, primaire partitie ) ééntje van 100 GB ( logisch station ) en 2 partities van elk 100 GB ( primaire partitie ) Echter heb ik ook ééntje van 100 GB waar ik niets meer mee kan doen, er komt " niet toegewezen " op staan. Dit alles heb ik gedaan in Win Vista via schijfbeheer. Uitleg mag ook voor Win 7 want draai beiden in dualboot.

De originele schijf is mooi in 5 partities verdeeld geraakt, hier staan dan ook Win Vista en Win 7 op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie dat je maar liefst 13 stations en als je a: en B: en dvdrom bij tel dan komt ik aan 16 station.

Windows kan maximaal 23 stations aan want X: en Y: zijn gereserveerd.

Nu is het zo als je meerdere usb sticks of externe harddisk toevoegd dan komt je in de problemen met het risico van data verlies.

Waarschijnlijk had je telkens Windows voorstel om 97 Gb partitie te maken aanvaard en telkens tot uw hele harddisk vol is.

Dat is verkeerd.

Ik zal mijn collega vragen om u verder te helpen want hij kent een programma voor Windows terwijl ik op een ander manier doet.

Zijn er belangrijke data op uw harddisk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best is is om per schijf slechts 1 primaire partitie te maken en alle andere als logische partitie.

Maak dus van de partities chris9 en chris10 ook logische partities.

Als dit niet lukt met het schijfbeheer, kan je Partition Wizard gebruiken.

Neem de gratis Home edition.

Voor de meest gebruikte functies heb je hier een handleiding.

Het programma is helaas niet in het nederlands.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.