Ga naar inhoud

Help geluid hapert als ik geluid afspeel (games mp3 etc.)

arzofire

Aanbevolen berichten

hallo

ik heb 2 weken geleden een nieuwe computer besteld en samen met mijn maat in elkaar gezet. alles werkt verder priema maar mijn geluid hapert afentoe. ik weet niet wat het probleem is ik zou graag hulp willen. ook kan ik geen gratis drivers vinden voor mijn geluids kaart. kan iemand mij mischien helpen? ik heb een aantal progammas gedownload om te kijken welke drivers out of date zijn. alleen deze progammas waren niet gratis en dus kon ik hett niet fixen. mijn ATI High Definition audio device en mijn realtek high deinition audio zijn out of date mischien ligt het hieraan?

Help please!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer even onderstaande uit dan weten we exact welke hardware er in je systeem aanwezig is.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder allereerst de huidige driver voor je Audio en installeer dan deze driver.

Herstart de pc en kijk nu eens of het geluid nog hapert.

---------- Post toegevoegd om 12:06 ---------- Vorige post was om 12:00 ----------

Kijk om bovenstaande te controleren even in Apparaatbeheer of er daar ergens gele of rode merktekens vermeld staan.

Linkje in mijn post is ook die van MSI site.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik Start en type in het zoekvak "Apparaatbeheer" en druk enter.

Daar aangekomen ga je naar "Besturing voor geluid,video en spelletjes".

Klik nu met je rechtermuisknop op de Audio kaart/driver en kies dan "Installatie ongedaan maken".

Selecteer ook het vakje "Driver van het systeem verwijderen" en bevestig met Ok.

Best dat je de pc even herstart na die behandeling alvorens de eerder gedownloade driver te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.