Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo ik heb een computer besteld en die met mijn maat inelkaar gezet na bloed zweet en tranen kwam mijn pc tevoorschijn. we moesten windows er via een USB stick opzetten omdat er een af andere schijf niet beschikbaar was een of andere RAID setup maar windows werkt verder priema maar het opstarten duurt er heelwat langen over ik zou graag dat RAID setup en scanning for devices weg willen hebben zodat hij gelijk windows opstart

maa rik weet niet hoe?

hier mijn configuratie:

http://speccy.piriform.com/results/1JL82WkYbTvrVPJUo0dD22t

Geplaatst:

Hebt je bij de eerste keer opstarten wel op setup geklikt?

Je zou eens bij boot sequence moeten kijken welke apparaten uit moeten.

Ik zie wel dat je Intel Core i7 2600K hebt zonder dat je OC geheugen nam.

K betekend overklokken en dus dient je ook geheugen te kopen om over te klokken.

Geplaatst:

Ja ik bedoeld ram geheugen.

Dus

Intel Core i7 2600K met OC geheugen

Intel Core i7 2600 zonder OC geheugen en is ook goedkoper.

Het is niet dat je 2600K hebt dat het sneller is dan 2600 met gewone geheugen.

Geplaatst:

nee ik had een pakket gekocht en daar zat die bij met een MSI moederbord en voor eht zelfde geld kon ik een 2600 hebben met een slechter meoderbord dus ik koos voor die 2600k (:

---------- Post toegevoegd om 15:35 ---------- Vorige post was om 15:34 ----------

maar kan ik dat gedoe als ik mn pc aandoe nog oplossen of kan dat niet meer>?

Geplaatst:

Ik vermoed dat MSI standaard RAID setup enabled heeft in de BIOS.

De RAID setup probeert bij het starten eerst de eventuele harde schijven die deel zouden kunnen uitmaken van de RAID te initialiseren, en als er geen RAID gevonden word gaat het opstarten pas verder.

Dit kun je uitschakelen in de BIOS als je van RAID geen gebruik maakt.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.