Ga naar inhoud

Herformatteren lukt niet

eques

Aanbevolen berichten

De bios staat wel degelijk in de juiste volgorde want dit had ik al gedaan anders zou ik nooit kunnen begonnen zijn met formatteren he ;-)

Maar ik heb het nu gewoon nogmaals van in het begin laten draaien en uiteindelijk werkt het terug dus geen zorgen meer.

En zou het soms kunnen dat hij bleef steken op het welkomsscherm omdat mijn laptop te warm wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoe oud is de patiënt ?...

Download en installeer Speccy (klik er op)

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (klik er op) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je volgend bericht hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zou het soms kunnen dat hij bleef steken op het welkomsscherm omdat mijn laptop te warm wordt?

Dat kan. Of het zou ook aan malware kunnen liggen.

Je kan indien gewenst dit eens uitvoeren: (als je niets hebt geinstalleerd na de format is het zinloos zo'n logje te posten)

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Dit (KLIK) filmpje kan je helpen om een hijackthis logje te plaatsen.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt... ;-)

Stof is hier een mogelijke oorzaak, vandaar ook mijn vraag naar de leeftijd van de laptop en het Speccy-logje.

Ik kwam al een aantal keer laptops tegen die, door gebruik op een foute ondergrond, op vrij korte tijd boordevol stof zitten en uitvallen.

Zodra eques meer info geeft kunnen we verder...:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bios staat wel degelijk in de juiste volgorde want dit had ik al gedaan anders zou ik nooit kunnen begonnen zijn met formatteren he ;-)

Maar ik heb het nu gewoon nogmaals van in het begin laten draaien en uiteindelijk werkt het terug dus geen zorgen meer.

Ook vraag ik mij af of de herformattering en terug gebruiksklaar maken van windows voltooid is?

Volgens bovenstaande vermoed ik van wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kunnen veel redenen zijn dat de her-installatie niet gelijk lukte. Maar blijkbaar werd de bootsector niet goed weggeschreven, en dan stopt het verhaal natuurlijk. Hopelijk was het een hapering op de DVD ofzo en dan is het probleem opgelost blijkbaar. Temperatuur blijft inderdaad een mogelijkheid, zeker omdat de PC bij de installatie zwaar belast wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc is ongeveer 8 maanden uit. Het is een HP Pavillion DV7 3155 eb.

Sorry dat ik niet eerder kon antwoorden maar ik had het nogal druk.

En is dat speccy logje echt nodig? Ik zou nu hij opnieuw werkt graag alles wat proper houden en er niet te veel dingen op installeren die niet nodig zijn. :-)

En de ondergrond is een gewone bureau (gemaakt uit hout maar het is wel bewerkt).

Misschien kan het wel zijn dat mijn pc zeer veel stof aantrekt (hij is namelijk zwart) maar normaal zou dit toch niet echt mogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://speccy.piriform.com/results/xwEqGXSjTSRwmIvkvN1d1R0

Hier is het logje.

Ik wil er even bijzetten dat wanneer de pc al een tijdje opstaat hij gemakkelijk tot 85 graden warm kan worden op het moederbord. De cpu zit meestal wat lager maar na enige tijd kan deze toch ook wel tot 75 graden warm worden. Ik denk dat dit niet normaal is. Het logje is van wanneer de pc ongeveer 10 minuten is opgestart. Helemaal in het begin wanneer de pc wordt opgestart is hij ongeveer 55 graden warm. Ziezo nu heb je wat meer info over de temperatuur (de temperatuur die ik altijd geef gaat over het moederbord. De cpu is altijd enkele graden minder warm).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.