Ga naar inhoud

Gebrandde CD niet af te spelen op CD speler

Eric63

Aanbevolen berichten

Ls,

Mijn alles in één app. (versterker/tuner/cd speler) van Harman Kardon speelt regelmatig mijn gebrandde CD's niet af terwijl deze wel zijn af te spelen op een draagbare radio/cd speler. Heb ook verschillende brandsnelheden geprobeerd en andere merken cd-r of cd-rw. Ligt dit aan de gevoeligheid van het apparaat of aan de wijze van branden. In een enkel geval lukt het afspelen wel (nooit met dezelfde cd). Ik gebruikte: cd-r van Traxdata, brandsofware CDBurnerXP. Heeft iemand een tip? of andere ervaringen hiermee? Ik hoor graag van jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via deze link ( werkt blijkbaar niet correct, zie afbeelding dan maar) kan je de handleiding downloaden.

Op blz.6 staat alle info over het gebruik van cd's en de ondersteunde formaten.

Als dat niet helpt zet dan de inhoud van de cd die niet afspeelt eens op een USB-stick.

Speelt die dan wel af?

post-23245-1417704476,9589_thumb.png

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie, zo op het eerste gezicht zie ik in de handleiding geen probleem met de genoemde cd's en soorten bestanden. Ik zal het wel eens via USB proberen, alvast bedankt voor de info tot nu toe.

Tav Kurtt: ik zal eens een ander merk nemen, en ja de cd's zijn na branden steeds afgesloten zodat ik ze dus wel op eenvoudige draagbare app. kan afspelen......

Gr. Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik eens een ander brandprogramma (bv Nero, maar dat is spijtig genoeg niet gratis). Treedt het probleem dan ook op?

De brandsnelheid laat je misschien best staan zoals die standaard is. Dus niet te traag zetten, maar ook niet te rap. Als hij al standaard op max staat, zou ik die op max laten staan.

Ook mogen de titels van de liedjes niet te lang zijn (max ... karakters), weet niet meer van buiten hoeveel karakters. Met titels bedoel ik niet de lengte van het liedje natuurlijk, maar wel de lengte van de titelnaam van een liedje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens met een ander merk, Sony of philips.

Indien je cd gebrand wordt op max. speed zet die dan zeker eens lager, gebruik je bijvoorbeeld 16x als snelheid zet die eens op 8x.

De gebruikte snelheid in combinatie met het merk kan er voor zorgen dat de cd in kwestie niet gelezen wordt door bepaalde spelers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.