Ga naar inhoud

netwerk raad gevraagd

rudi d.

Aanbevolen berichten

verbinding met de laptop (vista) en de nas moet idd steeds gemaakt worden. Het wachtwoord onthoud vista niet voor mij, maar dit was al een ouder probleem dat ik niet opgelost krijg. Vista is niet direct mijn beste vriend.

Vermits ik een verbinding met de nas moet maken door het wachtwoord, moet het machine programma (bureel versie) steeds een bepaald bestand ophalen.

Dit heb ik niet als ik het rechtstreeks van de HD laat starten.

Kan het nu niet testen op de bureel of machine pc, maar misschien lukt het wachtwoord onthouden wel met XP.

Dus weet ik nog niet of het via de nas een goede beslissing is, zou wel makkelijk zijn dat indien er op een van de pc's een aanpassing gebeurde dit automatisch ook op de andere gebeurde, om latere fouten te vermijden.

Wat betreft automatisch backuppen met synckback lijkt het erop dat ik het gevonden heb.

Bij netwerk en gebruikersnaam heb ik ervoor de naam van de nas ervoor geplaatst, echter zonder de \\ ervoor.

Geef dit maar mee voor mensen die met hetzelfde probleem zouden worstelen.

Bij mij was het dan in te vullen bij gebruikersnaam: chsnas/mijn directorynaam

Was idd zoals programma aangaf wat verschillende mogelijkheden uittesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan normaal een share "persistent" mappen, dus een drive letter toewijzen aan de Nas.

Als het via windows niet lukt kan je via de command prompt proberen, dat werkt soms wel.

Iets in de zin van "net use n: "pad of unc" "paswoord" /p.

Ik heb al een tijd geen xp meer maar zo deed ik het vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een vraagje, als ik de machine-pc opstart controleert hij alle bestanden, deze staan nu op de server.

Maar om toegang tot de server te krijgen moet ik eerst eens handmatig even een verbinding maken.

Maar de software van de cnc staat bij opstarten, dus gaat daar direct naartoe en krijg ik niet de kans om die verbinding te maken.

Kan ik via opstarten ook automatisch de verbinding naar server laten gebeuren, en dan het programma laten opstarten?

Of verwijder ik de link van de machine uit het opstartmenu en doe ik alles manueel?

Los daarvan, en meer uit nieuwsgierigheid, in de handleiding van de machine staat dat als je de hoofdschakelaar aanzet dan de pc ook automatisch start.

Dit doet hij evenwel niet, maar vraag me af of dit eigenlijk wel mogelijk is.

Lijkt me alsof je de stekker van de pc inplugt en dit dan automatisch gaat starten??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je bericht 10 geprobeerd?

klopt idd dat eens je ingelogd bent dit voor de hele dag geen probleem meer is.

Maar ik heb het meer over de 1° dagelijkse opstart, pc van de machine start automatisch het cnc programma op zonder eerst een netwerkverbinding te kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe komt dat?

Werkt uw computer niet goed of wat?

Mijn computer is al dagen niet meer opgestart.

Alle electriciteit van machines, behalve verlichting en bureel, gaat elke avond volledig af.

(houtbewerking=nodige brandpreventie)

Dus elke morgen verse opstart.

---------- Post toegevoegd om 18:22 ---------- Vorige post was om 18:21 ----------

Kan je geen script maken die de drive mapt als je opstart ?

PS: Bij sommige PC's kan je in de Bios instellen wat er gebeurd bij het opkomen van de stroom ...

zal ik me eens verder in verdiepen, TNX

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.