Ga naar inhoud

pc vastgelopen bij updates

Big_J

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag

ik heb onlangs een nieuwe Acer Aspire laptop in huis gehaald

alles verloopt prima

maar toen ik hem gisteren wilde afsluiten deed hij nog enkele updates

niks aan de hand tot zover, maar toen ik de volgende dag hem weer wilde aanzetten, zat hij nog bij update 10 van de 60

zonder eigenlijk het opstartproces te doen verscheen dit onmiddellijk op het scherm met de vraag de pc niet af te sluiten...

maar de updates vlotten niet (staat na 4 uur nog steeds op 10 van de 60) en ik kan helemaal niets doen

iemand enig idee wat te doen?

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het probleem zelf ook al gehad bij een paar mensen en heb hem toen gewoon met de knop afgesloten en terug opgestart. Maar doe dit alleen als het niet anders kan!

Na het opstarten vlotte de updates, bij mij althans, wel.

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef je pc tijd om te installeren, indien dat niet lukt kan je het onderstaande doen.

Sluit de pc af door de powerknop in te drukken.

Nadien duw je de powerknop opnieuw in en je tokkelt meteen op de F8-toets om naar de veilige modus te gaan.

Eens je in de veilige modus bent zet je een herstelpunt terug van voor de updates, hoe je dat doet vind je hier (klik er op).

Het installeren van updates geeft wel meer problemen als je dit laat doen bij het afsluiten.

Wanneer je het 'update-symbooltje' op de afsluitknop ziet staan, sluit je best niet af maar dan doe je het volgende :

Klik op start (windowsknop) links onderaan en typ in het zoekvak Update.

Kies voor Windows Update.

Selecteer de updates die verschijnen en kies voor installeren.

Als je pc vraagt om opnieuw op te starten, voer dit dan ook uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima !...

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van andere vragen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.