Ga naar inhoud

Automatisch Systeemherstel Inschakelen

Gast SWAT4

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb de laatste tijd gemerkt dat als mijn Herstelpunten zomaar verwijderd worden. Ik weet niet hoe en om de hoeveel tijd maar het gebeurd dus wanneer ik het niet verwacht.

En dan later als ik weer is een keer met CCleaner de aangemaakte Herstelpunten wil bekijken

( niet verwijderen ) dan zie dat ze dus allemaal verwijderd zijn.

Gelukkig maken sommige programma's voordat ik ze installeer/deinstalleer automatisch een Herstelpunt, want stel mijn computer crasht een keer en ik heb geen Herstelpunten meer dan heb dus een groot probleem.

Ik kan de oorzaak niet achterhalen, terwijl ik tot nu toe een aantal weken achter elkaar dagelijks aan het zoeken ben.

Mijn vraag is dus of er een mogelijkheid is om Windows om de zoveel tijd ( bijvoorbeeld per maand ) een Herstelpunt aan te laten maken zodat ik dus zeker weet dat ik niet een keertje plotseling zonder Hertelpunten kom te zitten.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hier (klik er op) vind je vrij duidelijke handleiding.

Deze instellingen had ik al, en die website vertelt alleen maar hoe je Systeemherstel inschakelt, niet hoe je het Windows om de zoveel tijd automatisch kunt laten doen ( als dat mogelijk is )...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 maakt automatisch een herstelpunt aan, indien er gedurende 7 dagen geen herstelpunt werd aangemaakt.

Zo wordt er bijvoorbeeld bij elke update een herstelpunt gemaakt....op mijn laptop heb ik automatisch aangemaakte herstelpunten op : 06/07, 29/06, 28/06 en 24/06...op die dagen was er een update van Windows Defender.

Een herstelpunt kan dus maximum 7 dagen oud zijn.

Heb je bij het bekijken van de herstelpunten 'meer herstelpunten weergeven' aangevinkt ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bij het bekijken van de herstelpunten 'meer herstelpunten weergeven' aangevinkt ?...

In CCleaner of iets anders ? Want in CCleaner zie ik "Meer herstelpunten weergeven" namelijk niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start --> in zoekvenster tik je systeemherstel in --> klik nu deze computer naar een eerdere toestand herstellen aan .

Klik op systeemherstel starten.

In het nieuwe scherm dat zich opent klik je op volgende.

Nu vink je onderaan meer herstelpunten weergeven aan.

Je annuleert deze operatie door dan op annuleren te klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de duidelijke uitleg, maar helaas zie ik daar ook niet meer Herstelpunten staan dan dat er al waren..

post-24814-1417704477,8106_thumb.jpg

Dat bedoelde ik met dat ze automatisch verwijderd worden bij mij, er zijn er maar 4. En dat terwijl ik niet elke 7 dagen een Herstelpunt maak zou ik op zijn minst 7 Herstelpunten moeten zien als Windows elke 7 dagen indien er geen Herstelpunt is aangemaakt automatisch eentje maakt ( bericht 4 )..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Backups heb ik al een ander programma. Maar de schijfruimte die er toegekend werd voor Systeemherstel is dus aanpasbaar, hoe doe ik dat dan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.