Ga naar inhoud

Automatisch Systeemherstel Inschakelen

Gast SWAT4

Aanbevolen berichten

Dus ik moet gewoon een week wachten en dan kijken of het aangemaakte Herstelpunt zichtbaar blijft en niet automatisch verwijderd wordt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Klopt, na een week heb je minimum 1 herstelpunt op je pc, datgene dat Windows automatisch aanmaakt dus.

Hieronder zie je een screen van de actueel aanwezige herstelpunten op mijn laptop...op 27/06 heb ik een image gemaakt en nadien alle oude herstelpunten verwijderd, behalve het laatste...dat van 24/06.

post-20447-1417704478,3628_thumb.jpg

Mogelijk zijn het er meer (dan 1 per week) : herstelpunten die aangemaakt worden door de installatie/verwijdering van software, door Windows Update, enz...

Om een herstelpunt aangemaakt door Windows Update te krijgen dien je uiteraard deze updates te installeren en je pc opnieuw op te starten...uit je vorige topic blijkt dat daar het schoentje mogelijk een beetje knelt...:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt, ik heb de computer ( nog ) niet naar de fabrieksinstellingen gezet, ik ben nog aan het kijken of ik garantie heb en of iemand die een beetje ervaring heeft de PC stofvrij kan maken voor me.

Maar goed, ik zal het dus even een week aanzien en dan hoort u nog van me hoe het zit met de Herstelpunten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SWAT4,

Als je wekelijks een Image maakt van je C:-drive (OS en je programma's) en al je Data staat op D:, dan heb je Systeemherstel niet eens nodig. Bij problemen zet je gewoon je laatste Image (of één van de tijd dat alles ok was) terug en in een half uurtje ben we weer zonder zorgen. Zo doe ik dat. Systeemhertel blijft uitgeschakeld. Dat scheelt weer heel wat data en het is véél betrouwbaarder dat Systeemherstel;

m.v.g.,

WW (toevallige lezer van je bericht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

SWAT4,

Als je wekelijks een Image maakt van je C:-drive (OS en je programma's) en al je Data staat op D:, dan heb je Systeemherstel niet eens nodig. Bij problemen zet je gewoon je laatste Image (of één van de tijd dat alles ok was) terug en in een half uurtje ben we weer zonder zorgen. Zo doe ik dat. Systeemhertel blijft uitgeschakeld. Dat scheelt weer heel wat data en het is véél betrouwbaarder dat Systeemherstel;

m.v.g.,

WW (toevallige lezer van je bericht)

Bedankt voor de tip, dat is ook mogelijkheid. Maar even om het wat duidelijker voor mij te maken, met Image bedoelt u Back-up ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Swat4,

Nadat je bericht 8 (dat van Paragon) doorgelezen hebt, zal het je allicht duidelijk zijn dat een Image een komplete kopie is van de C:-drive (dus Operating System + Programma's). Als je dit terugzet (met Recovery) is je C:-drive dus als op het moment dat je 'Image' gemaakt was. Als je data op een externe schijf staat heeft dit geen enkel invloed op je documenten. Windows Systeemkopie is eigenlijk het zelfde.

m.v.g.,

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik heb nu een week gewacht en het gewenste resultaat gekregen. Het Systeem heeft een automatisch Herstelpunt gemaakt. Ik denk dat het nu wel goed zit, en dat ik die 10% zo laat staan.

Maar ik had nog paar vragen :

Om de 7 dagen maakt Windows dus automatisch een Herstelpunt, kun je die tijd ( momenteel 7 dagen ) op een of andere manier beheren ?

En waar worden die Herstelpunten opgeslagen op de computer ? In de Windows map ergens misschien.. ?

Niet dat ik het de huidige instellingen wil wijzigen maar ik ben gewoon benieuwd of het kan etc.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een herstelpunt wordt om de 24 uur automatisch gemaakt, alsook als u een nieuw programma installeert wordt er ook achter de schermen een herstelpunt aangemaakt. Daar hoef je niets voor te doen. Je kan natuurlijk ook zelf eender wanneer een herstelpunt maken.

Herstelpunten worden opgeslagen in de verborgen map 'System Volume Information'. Deze map is standaard niet toegankelijk.

Je kan dus niet die map kopiëren naar een externe harde schijf. Dat werkt niet. Herstelpunten horen tot een besturingssysteem en je kan dus niet herstelpunten afzonderlijk opslaan op een externe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.