Ga naar inhoud

Automatisch Systeemherstel Inschakelen

Gast SWAT4

Aanbevolen berichten

Om de 24 uur wordt er dus automatisch een herstelpunt gemaakt. U kan dat veranderen in om de 7 uur of om de x uur. Dat kan je kiezen. Er is wel één grote MAAR: ik heb zelf ondervonden dat je systeem minder stabiel wordt als je de standaard interval waarde voor het maken van herstelpunten aanpast.

Als je bijvoorbeeld instelt dat Windows niet om de 24 uur, maar om de 5 uur een herstelpunt moet maken heb je volgende nadelen:

- de oudste herstelpunten worden (te) vlug weggesmeten want de limiet wordt vlugger bereikt

- als je bv. een game aan het spelen bent wordt op de achtergrond om de 5 uur een herstelpunt gemaakt, wat een kleine vertraging van je systeem kan betekenen. (30 seconden vertraging om de 5 uur)

Persoonlijk zou ik het op 24 uur laten staan. Maar de interval waarde voor het automatisch maken van een herstelpunt is aan te passen in het register.

Je kan niet gewoon ergens een getal invullen in de instellingen van systeemherstel, je moet een ingreep doen in het register om de standaard interval voor het maken van een systeemherstelpunt aan te passen.

Hier staat welke sleutel je moet aanpassen in het register.

Een laatste waarschuwing: ik heb vroeger ondervonden dat mijn systeem instabieler werd als ik de standaard interval aanpaste !

Ik zou de standaardwaarde van 24 uur behouden, tenzij je wat wil experimenteren... (eigen risico)

Dat bedoel je toch met schedular of bedoel je nog iets anders ??

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een herstelpunt achter de hand hebben is handig.

Maar zoals anderen hier ook al aanhaalden een image van je volledig systeem, gemaakt op een extern opslagmedium is nog veel handiger.

Hoe vaak lees ik in dit forum niet dat in tijd van nood geen enkel herstelpunt goed resultaat geeft of er geen herstelpunt meer aanwezig is.

Mijn leuze is back- up en nog eens back-up........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor de duidelijke informatie en de gegeven tips. Zoals ik al zei wou ik de schedule niet aanpassen of iets dergelijks maar was ik gewoon benieuwd of het kon en zo ja hoe dan.

Maar mijn probleem en vragen zijn nu dus opgelost.

Vriendelijk bedankt voor alle aangeboden hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.