Ga naar inhoud

kan windows update niet configureren

renzolini

Aanbevolen berichten

Vorige maand kon ik de update niet installeren, vandaag nog een poging gedaan en dit lukte wel maar bij het configureren doet hij niet meer verder aan 44%

de pc is al eens automatisch heropgestart om het terug te proberen en momenteel nog zonder resultaat.

Ik ben sinds anderhalf uur bezig met de update, is dit normaal? en zal stel dat de configuratie niet lukt de pc gewoon opnieuw opstarten?

Wat moet ik dan doen opdat ik de update wil installeren? afwachten tot een later moment?

aangepast door renzolini
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig even afwachten, de PC probeert automatisch de updates te downloaden en installeren. Indien dit niet lukt probeert hij volgende keer weer.

Als de PC terug is gestart (automatisch) en nu het scherm geeft "Configuring updates" is het geen goed idee om hem te onderbreken, maar als je niet anders kan :-).

Het kan soms wel een hele tijd duren om updates te installeren.

Welk OS ?

En hoe staan je updates ingesteld, automatisch of manueel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel is hij zeker 2,5 uren bezig om de configuratie ongedaan te maken.

Het OS is windows 7.0, deze update heb ik manueel geïnstalleerd maar normaal gezien gaan de updates automatisch bij het afsluiten, maar deze update lukte niet automatisch.

Heb hem al eens geforceerd afgesloten (via de knop afgelegd) maar als ik hem dan opnieuw opstart probeert hij terug te configureren.

Voorlopig even afwachten, de PC probeert automatisch de updates te downloaden en installeren. Indien dit niet lukt probeert hij volgende keer weer.

Als de PC terug is gestart (automatisch) en nu het scherm geeft "Configuring updates" is het geen goed idee om hem te onderbreken, maar als je niet anders kan :-).

Het kan soms wel een hele tijd duren om updates te installeren.

Welk OS ?

En hoe staan je updates ingesteld, automatisch of manueel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens te herstarten in safe mode (F8 indrukt houden bij reboot).

Dan :

De map SoftwareDistribution hernoemen

Als de toepassing gestopt is klikt u met de rechter muisknop op de startknop en bladert u door de lijst naar de map Windows. In deze map zoekt u naar de map SoftwareDistribution. Hernoem deze map naar SoftwareDistributionold.

Dan terug gewoon opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je bij het afsluiten van je pc merkt dat er nieuwe updates zijn gevonden sluit je op dat moment beter niet af, maar ga je beter eventjes via Windows Update (configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> Windows Update) kijken naar de aangeboden updates...selecteer wat je wil installeren, voer de installatie uit en indien de updates dat vragen : start je systeem opnieuw op...sluit pas volledig af na de installatie van de updates...

Het duurt misschien een paar minuutjes langer, maar het bespaart je een aantal mislukte updates en het levert je een up-to-date systeem op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je bij het afsluiten van je pc merkt dat er nieuwe updates zijn gevonden sluit je op dat moment beter niet af, maar ga je beter eventjes via Windows Update (configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> Windows Update) kijken naar de aangeboden updates...selecteer wat je wil installeren, voer de installatie uit en indien de updates dat vragen : start je systeem opnieuw op...sluit pas volledig af na de installatie van de updates...

Het duurt misschien een paar minuutjes langer, maar het bespaart je een aantal mislukte updates en het levert je een up-to-date systeem op.

Inderdaad Asus, ik stel de updates ook altijd op manueel in. Je hebt veel meer controle en je kan ook vermijden dat je update installeert die je helemaal niet wil. MS heeft de onhebbelijke gewoonte om via de auto updates dingen te forceren (zoals nieuwe IE versies etc), die je daarom (nog) niet wil hebben.

---------- Post toegevoegd om 13:10 ---------- Vorige post was om 13:03 ----------

Probeer eens te herstarten in safe mode (F8 indrukt houden bij reboot)

De map SoftwareDistribution hernoemen

Als de toepassing gestopt is klikt u met de rechter muisknop op de startknop en bladert u door de lijst naar de map Windows. In deze map zoekt u naar de map SoftwareDistribution. Hernoem deze map naar

Dan terug gewoon opstarten.

Kan je eens even melden of het bovenstaande gelukt is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.