Ga naar inhoud

ram geheugen van macbook pro naar compaq CQ 50


azer

Aanbevolen berichten

hallo iedereen, ik ben van plan om een macbook pro 13 inch i7 te gaan kopen, maar ik ga hem later upgraden naar 8gb ram. nu is dat geheugen van de macbook pro ddr3 1333mhz en als ik dan die 8gb ram heb ben ik van plan om dat oorspronkelijke geheugen in mijn oude compaq presario cq50 te steken die nu standaard 2gb ram ddr2 (denk ik) 1067 mhz heeft. heeft iemand enig idee of dit mogelijk is? want ik heb even gegoogled en daaruit kon ik afleiden dat het wel zou werken maar dan gewoon aan dezelfde snelheid als het oorspronkelijke geheugen (maar dan wel 4gb). Dus dat het dan eigenlijk herleid zou worden tot 1067mhz en dan zou ik niet de volledige snelheid kunnen gebruiken. Dit vind ik niet zo'n groot probleem aangezien ik dan toch nog altijd een snelheidswinst zou hebben. Dus als iemand van jullie weet als dit zou werken, zou die persoon dit dan even willen melden? Ik wil het natuurlijk wel weten, want als het zou werken, dan zou ik 2 vliegen in 1 klap slaan doordat ik dan het oorspronkelijke ram geheugen vanuit mijn macbook pro dan toch nog zou kunnen gebruiken.

~Azer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spreekt mekaar wat tegen : volgens de site van HP (zie link bericht 3) kan je maximaal tot 4GB RAM upgraden.

Volgens de site van Crucial (klik er op) zou je tot 8GB (2 x 4GB) RAM kunnen upgraden...terwijl er hier (klik er op) hetzelfde wordt weergegeven als bij HP zelf.

Nu, 4GB volstaat perfect...richtprijs is zo'n €40 per stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, hartelijk bedankt voor jullie anwtoorden. ik denk dat ik dan maar probeer om die latjes van 2gb uit mijn mbp te verkopen op een tweedehands site en dan 2gb latjes ddr2 koop die wel geschikt zijn voor mijn compaq.

wat mij betreft is dit opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.