Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

ik heb een probleempje met een bmx laptop,origineel stond er vista op, er werd windows 7 op geinstalleerd, nu verkrijg ik op het scherm alleen mijn windows boot manager, en kan geen kanten meer uit.

Iemand een oplossing?

Mvg

Sabrina

Geplaatst:

"er werd windows 7 op geinstalleerd" -> werd dit dan niet goed gedaan? Of werd de WIndows 7 installatiepoging gestaakt omdat ie niet meer opstart?

Staat er een bepaalde melding op uw scherm?

Geplaatst:

windows failed to strart. en dan dus 1 windows installatie disc erin en opnieuw opstarten, 2 taal kiezen, 3 click voor reparatie pc..

helemaal onderaan enter voor continue, maar als ik mijn cd rom instop en opnieuw opstart en op enter druk, dan komt er alleen het volgende scherm " windows boot manager" choose an operating system to start , or press tab to select a tool

maar wat ik ook doe het scherm blijft onveranderd.

greetings

---------- Post toegevoegd om 14:01 ---------- Vorige post was om 13:54 ----------

er werd inderdaad een versie van windows 7 geinstalleerd , maar niet door mij. ik denk niet dat ie vroegtijdig werd afgebroken.

Geplaatst:

En kan je niet vragen aan de isntallateur dat ie z'n werk afwerkt? :-) (ik heb het gevoel van niet op't eerste zicht van de post)

-> staan er nog gegevens op je laptop die je nodig hebt? (mails, fotos, documenten?

-> indien niet, heb je een windows 7 CD EN geldige Licentie?

PS, kan je ook even het exacte type van je laptop doorgeven?

Geplaatst:

bmx ex 720 msi, het is niet mijn pc, maar van een vriendin, windows 7 cd en geldige lecentie? goeie vraag....

er staan inderdaad nog gegevens op die pc, maar het is niet noodzakelijk dat die gered worden.Alles eraf en er opnieuw op? het probleem is , dat ik langs geen kant weg kan uit het openstaande scherm.

Mvg

Sabrina

---------- Post toegevoegd om 14:39 ---------- Vorige post was om 14:38 ----------

mag ik u alvast bedanken om even tijd te nemen, om u te richten op mijn pc probleem.

groetjes s

Geplaatst:

Wel,

Ik zie voor u een paar mogelijkheden

-> ofwel heeft u een Windows 7 Licentie & DVD, dan dan kan u windows 7 installeren, mag normaal geen probleem zijn. Als je tijdens de installatie niet kiest om te formatteren blijft je data staan in de map c:\windows.old

-> ofwel heb je een Windows Vista DVD, ag normaal geen probleem zijn. Als je tijdens de installatie niet kiest om te formatteren blijft je data staan in de map c:\windows.old

-> Ofwel heb je een merkspecifieke recovery DVD, hangt dan van merk tot merk af wat er met je data gebeurd als je probeert te herinstalleren

-> ofwel heb je geen DVD :-) dan heb je voorlopig een probleem, maar dan kan je misschien altijd in een PC shop een kopietje vragen van een Vista DVD, zolang je licentiesticker op de laptop plakt van Vista is dat kopietje geen probleem, het is de licentie die telt

Geplaatst:

Vermoedelijk werd windows 7 geinstalleerd als "dual boot" hetgeen betekent dat je bij het opstarten moet kiezen welke windows versie je wil gebruiken.

" windows boot manager" choose an operating system to start

Welke keuzes heb je dan om opte starten?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.