Ga naar inhoud

Draadloos internet verdwijnt en verschijnt pas opnieuw na uittrekken stekker

Aanbevolen berichten

Hoi,

Heb sinds enkele weken problemen met m'n draadloos netwerk (Telenet). Na enige tijd verbonden te zijn, valt het netwerk opeens weg (staat ook niet meer in de lijst van beschikbare netwerken). Andere netwerken uit de buurt blijf ik wel vinden. M'n draadloze netwerk verschijnt pas terug als ik de stekker van de router uittrek en opnieuw insteek. Heb dit probleem zowel met m'n laptop als met m'n smartphone.

Op de router (linksys WRT300N ver. 2.0) blijven de lampjes 'internet' en 'wireless' branden...

Weet iemand soms waaraan dit kan liggen?

P.S.: Ben niet bepaald een kenner van internetverbindingen e.d., so go easy on me :-)

Alvast bedankt,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar moet ik zowel de stekker van de router als de switchbox uittrekken alvorens ik terug verbinding krijg (moet dit soms verschillende keren doen vooraleer de verbinding terug is). De verbinding is echter zodanig kortstondig dat ik de kans niet krijg in te loggen op de administratiepagina van m'n router...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je D-link switch DES-1005 bedoeld dan is het een echte prul van Telenet.

Je kan beter deze switch nemen en is 100% vertrouwbaar.

Indien je digirecoder hebt kan dat ook voor een probleem zorgen.

Je heb in principe geen internet nodig voor digirecoder.

éénmaal per maand even de internetkabel of powerline aansluiten en dan is het weer goed voor een tijd. (S' nachts doen)

Bij mij staat het zeker 2 maanden zonder internet op de digirecorder.

Je hebt dat alleen nodig als je een probleem hebt.

De router die je nu heb ken ik niet.

Misschien kan je best in de router bij draadloos gedeelte en bij SSID de kanaal wijizgen op 6

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

je bedoelt met 'switchbox' de telenet switch van DLINK die aan de modem hangt?

Inderdaad, dat bedoel ik.

éénmaal per maand even de internetkabel of powerline aansluiten en dan is het weer goed voor een tijd. (S' nachts doen)

Misschien kan je best in de router bij draadloos gedeelte en bij SSID de kanaal wijizgen op 6

Heb inderdaad een D-link switch DES1005D. Eerlijk gezegd ken ik de functie niet echt van de switch box... M'n digicorder zit zowiezo niet op internet, aangezien ik die internetverbinding gebruik voor m'n PS3. Stel dat ik een andere switch box zou gebruiken, kan dit dan ook problemen geven met m'n PS3?

Zal eens proberen het kanaal te wijzigen (als ik eens online geraak tenminste). Hopelijk lost dat het zaakje op, enkele weken geleden had ik immers geen problemen met de router en/of switch...

---------- Post toegevoegd om 19:00 ---------- Vorige post was om 18:52 ----------

Ben zonet even online geraakt en blijkbaar staat m'n router reeds ingesteld op 'Wide channel = 6' en 'Standard channel = 4 - 2.427 GHz'. Bij 'Wide channel' heb ik de keuze uit 3 t.e.m. 11. Bij 'standard channel' heb ik de keuze uit '4 - 2.427 GHz' en '8 - 2.447 GHz'. Zal eens gewoon wat spelen met deze settings en zien wat dat geeft. Denk je dat dit een mogelijke oplossing is (of net niet)?

---------- Post toegevoegd om 19:07 ---------- Vorige post was om 19:00 ----------

Ben zonet even online geraakt en blijkbaar staat m'n router reeds ingesteld op 'Wide channel = 6' en 'Standard channel = 4 - 2.427 GHz'. Bij 'Wide channel' heb ik de keuze uit 3 t.e.m. 11. Bij 'standard channel' heb ik de keuze uit '4 - 2.427 GHz' en '8 - 2.447 GHz'. Zal eens gewoon wat spelen met deze settings en zien wat dat geeft. Denk je dat dit een mogelijke oplossing is (of net niet)?

Heb zonet 'wide channel' eens gewijzigd naar 11 met als gevolg dat ik nu m'n draadloos netwerk helemaal niet meer vind. Kan dit ook niet terug wijzigen naar 6, aangezien ik niet meer in het configuratiescherm van m'n router geraak... Nieuw probleem dus: iemand een oplossing? Router resetten?

---------- Post toegevoegd om 19:16 ---------- Vorige post was om 19:07 ----------

Heb zonet 'wide channel' eens gewijzigd naar 11 met als gevolg dat ik nu m'n draadloos netwerk helemaal niet meer vind. Kan dit ook niet terug wijzigen naar 6, aangezien ik niet meer in het configuratiescherm van m'n router geraak... Nieuw probleem dus: iemand een oplossing? Router resetten?

Probleem blijft hetzelfde na resetten van router. Bij momenten duikt nu het open netwerk 'Linksys' op (m.a.w. m'n geresette netwerk). Maar het netwerk blijft niet lang genoeg beschikbaar teneinde verbinding te maken en wijzigingen aan te brengen in de router configuratie. Waarschijnlijk als ik over enkele uren opnieuw probeer, geraak ik misschien wel enkele minuten verbonden (aangezien het precies zo is dat als ik langer wacht om terug verbinding te maken, het netwerk ook iets langer actief blijft)... Is stilletjesaan een straatje zonder einde aan het worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat ik een andere switch box zou gebruiken, kan dit dan ook problemen geven met m'n PS3?

Geen enkel probleem.

Het zal zelfs sneller gaan.

Kan dit ook niet terug wijzigen naar 6, aangezien ik niet meer in het configuratiescherm van m'n router geraak... Nieuw probleem dus: iemand een oplossing?

Je kan altijd naar de router gaan.

Bij XP: ga naar configuratiescherm / netwerkverbinding en klik op draadloos

BIj Windows 7: ga naar configuratiescherm / netwerkcentrum / adapterinstelling wijizgen en klik op draadloos

In beiden gevallen:

Ik ga vanuit dat router als ip adres 192.168.0.1 is anders pas je aan.

Klik op draadloos met de rechtermuisknop op eigenschappen

Klik boven op TCP/IPv4 en dan eigenschappen.

Vul in:

IP = 192.168.0.10

subnetmasker wordt door windows ingevuld

standaardgateaway = 192.168.0.1 (=router)

Open uw browser en typ 192.168.0.1 of http://192.168.0.1 en dan komt je in de router.

Als je dan aangepast hebt dan browser sluiten en dan moet je in draadloos netwerk weer terug op automatisch zetten.

Open browser en dan hebt je internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.