Ga naar inhoud

Belgecom b-box wilt niet online

Aanbevolen berichten

Ik kan niet zeggen dat je de oude B-box kan gebruiken omdat het nu B-box2 is.

Normaal gezien zal belgacom een automatisch update doen maar mogelijk doen Scarlet dat niet meer bij B-box

Hebt je een modem met netwerkkabel of is dat nog de oude telefoonstekker?

Twee routers of een range extender (in feite is dat hetzelfde, want je schakelt de routerfunctie uit in één van de boxen) kan werken maar het is niet optimaal.

@ProMind

Wat denk je van 5 routers bij ons en geen enkel is routerfuntie uitgeschakeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BBox kan in geen geval werken met 192.169.1.1 aangezien je dan in twee verschillende netwerken zit. Trouwens 192.169 is geen geldig "intern" klasse netwerk.

Maar laat ons proberen het eerst even eenvoudig te houden:-).

Ik vrees dat je weinig kans zult hebben dat de B-Box1 een beter resultaat zal geven dan de Philips. In theorie zou hij wel moeten kunnen werken op je Scarlet ADSL maar het is niet zeker dat je de nodige parameters voor ADSL zult kunnen instellen. Het lijkt me zowiezo tijdverspilling, want in het beste geval ben je in dezelfde situatie als dat je nu met de Philips bent.

Je vertelt in het begin dat je regelmatig last hebt met je internet bij gebruik van de Philips box. Wat voor soort problemen? ADSL is van héél véél factoren afhankelijk. De afstand naar de centrale, de kwaliteit van de splitter het modem/Router, en dan uiteraard ook de wireless.

Dus wat zijn de problemen die je ondervindt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vertelt in het begin dat je regelmatig last hebt met je internet bij gebruik van de Philips box. Wat voor soort problemen? ADSL is van héél véél factoren afhankelijk. De afstand naar de centrale, de kwaliteit van de splitter het modem/Router, en dan uiteraard ook de wireless.

Dat kan.

Open eens de telefoonstekker en kijkt of de koper draden niet groen is geworden van vocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder andere internet dat uitvalt soms voor 5 min. soms 2 dagen, de router herinstellen lost het soms wel op, ook draadloos durft soms uit te vallen terwijl de rest gewoon verder blijft werken of 1 bepaalde pc die uitvalt.

En het lijkt er ook op dat in plaats er via de router draadloos word gegaan het gebeurt via de enige vaste pc gebeurt die draadloos kan bij ons omdat als deze word afgesloten valt het draadloos ook weg..

Ik heb de telefoonstekkers gecontroleerd en bij 1 van beide slaan 2 pinnen inderdaad groen uit dus het zal misschien wel al gedeeltelijk hier aan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.