Ga naar inhoud

pioneer dvd-rw dvr-k17rs

mark22

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op het forum en hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Mogelijks staat er ergens een antwoord voor mijn probleem, maar ik vind het niet onmiddellijk. Ik zit mogelijks ook in de verkeerde rubriek, maar de moderators zullen mij daar wel op wijzen of op de vingers tikken.

Ik ben in het bezit van een Acer Aspire 7520 welke werkt onder windows xp prof. In de laptop zit een

pioneer dvd-rw dvr-k17rs.

Wanneer ik de pc opstart blijkt hij te werken (tenminste ik hoor hem draaien en de led brandt). Ook als ik er een cd inplaats draait deze, maar dat is dan ook alles.

Total commander blijkt de cd writer niet te vinden, ook niet in windows verkenner. Bij het openen van mijn computer - eigenschappen - hardware - apparaatbeheer zie ik de cd writer niet ( evenmin in het programma everest)

Ik heb de ganse cd writer al uit de pc gehaald en terug aangesloten, maar.....niks.

Tenslotte heb ik al aan't googelen geweest dat het een lieve lust is, en ergens zou er een oplossing gestaan hebben in de zin van "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

In the right pane, click UpperFilters"

Ik zie dat die upperfilters of lowerfilters niet vermeld staat in het lijstje bij mijn pc. Een driver voor die cd writer vind ik nergens. Misschien is die defect , maar dan zou de led niet branden en zou het ook niet draaien, dacht ik ?

Heeft er iemand een gelijkaardig geval meegemaakt of heeft er iemand een oplossing ??

In het verleden werkte hij wel

Dank bij voorbaat

Mark

aangepast door mark22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Asus,

ik heb Fix-it geprobeerd, en het enige dat hij komt zeggen is "cd-dvd-station niet gedetecteerd"

Dit vermoeden had ik reeds, overigens hartelijk dank voor de snelle reactie en het blijkt een goed "programma" te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Clarkie : die stappen had ik al ondernomen maar nada......

@ kweezie wabbit : ik wil gerust de bios controleren ( Opstarten, dan F2 indrukken ) maar hoe zie ik dan of het dvd station herkend word ??

Data kabel zit goed, anders zou hij niet draaien en de led niet oplichten dacht ik zo, andere data kabel heb ik spijtig genoeg niet.

Nu, als er verder geen oplossing uit de bus komt, vliegt dat ding resoluut de vuilbak in.xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.