Ga naar inhoud

Print spooler fout


carlak48

Aanbevolen berichten

Ik probeer mijn printer Lexmark Z605 te installeren. Net nieuwe cardridge gekocht !! Geen installatiedisc meer, dus van internet de besturing gehaald. Installeren of toevoegen printer doet hij niet. Geeft dan aan Fout: Print spooler werkt niet. Wat is dat en kan ik dat zelf oplossen. Nou heb ik een dure cardridge en kan ik nog niet printen...balen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reactie; heb de link gestart; kwam tereecht bij Fixit die constateerde dat de spoolerservice niet startte en heeft NIET gerepareerd, verwees naar ondersteuning van het apparaat. Betrfet hier Lexmark Z605, heb de helpdesk geschreven. Zij produceren deze printer niet meer en konden dus (?!...) niet helpen. Ook Microsoftondersteuning geeft geen soulaas. Het probleem is niet in hun aanbod te vinden. Het gaat om Windos Vista en op een forum zag ik dat er meer problemen met spoolerservice is onder Vista. Moet ik de pc wegbrengen en zo ja moet de printer dan mee, of heeft die er eigenlijk niks mee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je onderstaande oplossing van op de link geprobeerd?

Sluit eerst alle openstaande toepassingen en herstart je PC.

  • Open Administrative Tools by clicking the Start button 4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33.png, clicking Control Panel, clicking System and Maintenance, and then clicking Administrative Tools.
  • Double-click Services. 18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b.png If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
  • Right-click the Print Spooler service, and then click Properties.
  • On the General tab, next to Startup type, make sure that Automatic is selected.
  • If the service is not already running, under Service status, click Start, and then click OK. 18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b.png If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bovengeschetste procedure al een paar keer doorlopen. Waar praktisch aan het einde gevraagd wordt druk op start, zegt hij bij foutmelding kan niet starten want de afhankelijkheidsrelaties zijn niet gestart. tabje Afhankelijkheid geeft 3 mogelijkheden; de bovenste brandt. Weet niet wat daar verder mee te doen. Is dit wel door een leek uit te voeren of moet hij naar de winkel en moet de printer dan mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad dat was de boosdoener. Heb het zo kunnen doen en weer veel geleerd. Het spooler probleem is daarmee opgelost. Helaas ontvangt de printer nu wel de commandoos maar voert ze niet uit... dus daar ga ik verder aan sleutelen. Bedankt voor de hulp Groet C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.