Ga naar inhoud

op 96% installeren updates herstart laptop telkens weer

Aanbevolen berichten

Help, de laptop van mijn vriendin is een probleem. Zo heeft ze 120€ betaald om hem in orde te laten zetten, dan is ze (hostess) ermee naar spanje vertrokken.. 2dagen later weer problemen weer 120€ kosten om hem aan de praat te krijgen en 1week later doet zich het volgende voor.

Bij een update van Windows blijft hij nu steeds hangen (heropstarten) het scherm geeft weer dat hij update aant installeren is fase 3 van 3, dus niet afsluiten en geeft van 0 ineens 96% aan en start dan opnieuw op om telkens weer hetzelfde te doen.

Ik dacht, zal F8 duwen en dan veilige modus starten: doet nog steeds het hierbovenstaande

F8 en laatst bekende werkende configuratie: dito

zo heb ik alle keuzes bij intikken F8 geprobeerd en steeds dito.

verder heb ik geen kennis van hoe ik het moet oplossen, er is geen backup denk ik en de laptop heb ik geen software van, was zo op voorhand geïnstalleerd. Bestaan er manieren om de pc terug van 0 te laten opstarten met de originele software die eropstond zonder de updates telkens te proberen installeren? Of hebben jullie andere oplossingen.

Ben benieuwd en hoop dat jullie me kunnen verderhelpen.

verdere info: is een ASUS van 07/2008.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die updates herinstalleren hoop ik enkel dat hij dan niet terugvalt in zijn laatste probleem, maar momenteel ben ik nu dus de recovery aant uitvoeren, zien wat dat geeft. Bedankt voor de sneltoets, wist het niet.

Wanneer je terug gaat naar fabrieksinstellingen ga je zowiezo opnieuw een groot aantal updates moeten installeren.

Je start de recovery door tijdens het opstarten op de F9-toets te tokkelen.

---------- Post toegevoegd om 14:26 ---------- Vorige post was om 14:24 ----------

het type is X50RL, maar ASUS zijn tip (F9 gebruiken) heeft me al verdergeholpen, weet ni wat ik nog ga tegenkomen maar alleszins bedankt om me te proberen helpen.

gtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht dat alles in orde was, alles terug beginnen installeren. Voor bepaalde programma's, AVG deze keer, opnieuw moeten opstarten om installatie te voltooien had ik het weer zitten!!! Bijna was mijn laptop niet meer...(allez die van mijn vriendin). Wat ik nu gedaan heb... volledig opnieuw F9 systeem toegepast, en na opstarten direkt de automatische updates afgezet. Nu kan ik a volonté nieuwe programma's (ook AVG) installeren en heropstarten zonder dat hij telkens blijft hangen bij het installeren van updates van Windows. Dit is eigenlijk geen oplossing, maar nu kan ik laptop wel terug gebruiken. Weet niet wat er aan de hand kan geweest zijn. Misschien jullie nog ideetjes. Anders zal ik dit topic voor afgesloten beschouwen en de 'afgehandeld' button gebruiken.

thx nogmaals en is eerder devolutie dan evolutie hé ASUS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet eventjes die AVG.

Wanneer je bij het afsluiten van je pc merkt dat er nieuwe updates zijn gevonden sluit je op dat moment beter niet af, maar ga je beter eventjes via Windows Update (configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> Windows Update) kijken naar de aangeboden updates...selecteer wat je wil installeren, voer de installatie uit en indien de updates dat vragen : start je systeem opnieuw op...sluit pas volledig af na de installatie van de updates...

Bovenstaande is mijn 'standaardtekst' die ik gewoon plaats bij het oplossen van problemen met updates.

Schakel AVG (tijdelijk) uit, tot alle updates gedaan zijn...het zijn er heel wat...SP1 en SP2 voor Vista onder andere...

Je gaat op een 100-tal updates zitten...

Installeer ze rustig, in groepen...ik heb een 3 tal weken geleden idem dito gedaan op een collega zijn pc.

SP2 kan je pas installeren nadat de installatie van SP1 is voltooid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, zal het nogmaals proberen, maar heb herstelpunt gemaakt. Denk dat er iets fout is met de harde schijf ofzo...zou ni weten waarom er anders zoveel problemen waren(mn vriendin heeft hem toch al 2Xbinnengedaan) Maar heb herstelpunt gecreëerd zodanig dat ik niet alles opnieuw zal moeten herinstalleren... we zien wel. ga nu automatische updates inschakelen. Toch bedankt voor de reakties.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.