Ga naar inhoud

hoe zet je een besturingssysteem op lege pc ?

aussie

Aanbevolen berichten

Het betreft zelfde topic. Nu is de vaste desktop het laat afweten (moederbord stuk) ga ik proberen de andere desktop te gebruiken. (een geformatteerde pc van het werk ) Ik dacht Vista er de pc te zetten, maar heb blijkbaar enkel OEM versies die

op pc stonden bij aankoop (ook de oude Medion).

Dus ga ik proberen met een linux Ubuntu, als dit lukt. Daar heb ik geen ervaring mee.

Mocht dit allemaal niet lukken, zal ik moeten overgaan tot een nieuwe, maar eerst probeer ik met de iso-linux te gebruiken als besturingssysteem.

---------- Post toegevoegd om 20:59 ---------- Vorige post was om 20:47 ----------

En het probleem in dit topic heeft dat te maken met dit topic?

Dit is een ander probleem met de laptop Sony ( bijgevoegde log ), heeft niets te maken met andere topic....

aussie

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb Iso bestand gemaakt van Ubuntu en gebrand op DVD. Als ik nu deze DVD in de lege pc steek wordt enkel DOS gestart, de DVD (zou normaal autom afspelen) wordt niet opgestart...... beeld stop bij commando C:\>

-Moet je hier nog een ander commando ingeven om de DVD te laten opstarten?

aangepast door aussie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb Iso bestand gedownload en gebrand op DVD. Als ik de deze DVD in de lege pc steek, start deze niet automatisch op, het blijft hangen in dos op commando C:\>

-Moet je een ander commando geven (in DOS) om de DVD te starten en te installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra je op de start knop van de pc gedrukt hebt druk je herhaaldelijk op de Del toets om de BIOS setup te openen.

Afhankelijk van het moederbord staat er een tabblad Boot Options waar je de volgorde voor het opstarten kunt wijzigen.

Mocht je me het type van moederbord kunnen geven, kan ik kijken voor een handleiding van dit moederbord en je met afbeeldingen meer en duidelijkere uitleg kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het merk is Priminfo (bijna ongekend bij even googelen) voor moederbord zal ik deze eens openmaken,

Als ik herhaaldelijk op DEL druk kom ik in de BIOS SETUP; met ?ain - advanced - power - boot - exit in de bovenbalk,

bij exit gaat hij gewoon naar de ms dos. Dit is het niet blijkbaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.