Ga naar inhoud

hoe zet je een besturingssysteem op lege pc ?

aussie

Aanbevolen berichten

Je zal onder Boot moeten kijken of je daar de opstartvolgorde kan instellen.

Dit kan door gebruik te maken van de pijltjes toetsen en/of de + en - toetsen.

Als je alles ingesteld hebt vergeet dan niet de wijzigingen op te slaan. Save & Exit

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Onder Boot zie ik volgende;

-Boot Device Priority

1 boot device .... PM TSST corp DVD-Rom

2 boot device .... 3M samsung

3 boot device .... 1 floppy (maar 4 jaar en afgeschreven?)

4 boot device .... disabled

Omdat DVD -rom als 1ste staat, is dit normaal de goede volgorde, het is wel een externe DVD, speelt dit een rol?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal zou het met een externe dvd speler moeten kunnen maar de hardware moet het wel ondersteunen.

Stond deze volgorde zo al ingesteld? indien ja kijk dan eens in de BIOS of je iets terug kunt vinden over de instellingen voor USB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de download pagina van Ubuntu staat onder n°2 Burn your CD or create a USB drive vink daar usb aan en klik op Show me how

Misschien dat je Ubuntu vanaf een usb-stick kunt installeren je hoeft enkel een klein tooltje te downloaden om de iso. die je gedownload hebt op een usb te zetten >> Universal USB Installer

Dat kan ook nog een optie zijn.

Als je me het merk en type van moederbord kan bezorgen zal ik alvast eens opzoek gaan naar een handleiding van het moederbord.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het omzetten naar USB ging verbluffend vlot.... maar met of zonder gebruik DEL toets start hij niet op. Heb gezocht in >Dos >>Boot naar USB, nergens iets te vinden. En de Back Office van het werk (waar pc werd aangekocht) geeft geen info.

Blijkbaar herkent de pc noch de externe dvd of interne usb? ?

Als je een pc koopt met OEM versie van het besturingssysteem, krijg je daar nooit de originele cd/dvd bij, blijkbaar niet. Dit lost dit probleem niet op, maar het is goed om weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steek de klaargemaakte usb-stick eens in je pc en start deze opnieuw op.

Als je de pc opstart druk dan eens herhaaldelijk op F8, meestal krijg je dan een bootmenu.

Je dien wel gelijk bij het starten op F8 te drukken voor dat het POST scherm doorlopen is, net als je op de Del toets drukt om in de bios te kunnen.

Als je het bootmenu krijgt word dan je usb-stick weergegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.