Ga naar inhoud

hoe zet je een besturingssysteem op lege pc ?

aussie

Aanbevolen berichten

• Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dus jij vermoed dat er geen pci apparaat zoals (Klik)dit of iets gelijkaardigs in je computer zit?

Bij twijfel kan je altijd een foto van het binnenste van de pc maken en even in je volgende bericht plaatsen.

Heb nog een mobiele stick meer dat ligt ook moeilijk omdat internetverkeer beperkt is. Geen mogelijkheid

om draadloos te werken?

Heb je slechte ervaringen i.v.m de verbindingskwaliteit hiervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bijlage enkele foto's van het toestel. Ik vermoed dat een PCI achteraan zit?

Het mobiel internet met USB (belgacom) gebruik ik als extra op verplaatsing,

naast de andere verbinding. Normaal werk dit vlot, maar in de Ardennen moet

je soms wel zoeken of wachten, hangt van de dekking af. Ook slechts 1 GB

volume, ADSL 100 GB.

post-1879-1417704485,6092_thumb.jpg

post-1879-1417704485,6471_thumb.jpg

post-1879-1417704485,6839_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pci sloten heb ik in je afbeelding aangeduid met een rode pijl.

(Klik op de afbeelding om ze te vergroten)

post-24526-1417704485,7775_thumb.jpg

één slot is leeg en in de andere zit een geluidskaartje of een lan kaart.

Dat het om mobiel internet ging had ik niet gelijk door, maar dit is zeker niet ideaal om met internet te verbinden.

Thuis heb je draadloos internet vermelde je eerder, dan zul je gebruik moeten maken van een pci kaartje of een usb-adapter om draadloos kunnen te verbinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meerdere mogelijkheden om internet verbinding te maken.

Voor een pci kaartje of een usb-adapter >> ALTERNATE - HARDWARE - Netwerk - Wireless LAN - Netwerk adapters

Nu lees ik toevallig bij beoordelingen dat de volgende usb-adapter goed werkt met Ubuntu 9.04 >> ALTERNATE - HARDWARE - Netwerk - Wireless LAN - Netwerk adapters - LevelOne WUA-0603

Nog een mogelijkheid zou zijn met een Power Lan waar je via adapters die je in je stopcontact steekt en aan één zijde verbind met je router en aan de andere kant aansluit op de lan poort van je pc >> ALTERNATE - HARDWARE - Netwerk - PowerLAN

Misschien dat je even het merk en type van je ADSL router vermeld om te kijken welke snelheid deze ondersteunt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit apparaat heeft een theoretische snelheid van 54 Mbps.

Dan zal je bij de aankoop moeten kijken dat het apparaat 802.11g 54 Mbps minimaal ondersteunt.

Je kan wel altijd kiezen om er een te nemen die een hogere snelheid ook ondersteunt, daar ben je in de toekomst misschien beter mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze adapter is zeker gelijkwaardig aan de eerder vermelde adapter, maar de benodigde driver moet voorhanden of beschikbaar zijn voor of in Linux.

Op deze website kun je de diverse adapters nakijken of ze ondersteund worden in Linux >> Linux wireless LAN support http://linux-wless.passys.nl

Je kun per merk en soort zoeken of je kunt onderaan kiezen om de hele lijst te bekijken.

Wanneer de lijst voor het laatst is bijgewerkt of geüpdate kan ik niet zo onmiddellijk terug vinden.

Of een usb-adapter beter of slechter werkt dan een inbouw is op voorhand moeilijk te zeggen.

De één heeft goede ervaringen met een usb-adapter en een ander heeft betere ervaringen met een inbouw.

Hoe je eigen netwerk eruit ziet is ook belangrijk, en de gebruikte chip is vaak belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.