Ga naar inhoud

totalen berekenen rapport

frigooke

Aanbevolen berichten

Via tabel + query kan ik aan totalen (van kolommen, dus som en aantal en dergelijke) geraken.Deze totalen gebruik ik in een rapport (omdat je denk ik geen deftige berekening kan maken in rapporten). Nu zet ik deze totalen in het onderste deel van het rapport (niet per record), dus bijvoorbeeld twee regels onder mekaar. Hoe krijg ik nu een berekening met deze totalen? Bijvoorbeeld (Totaal kolom 1) / (Totaal kolom 2) om een soort progres te laten zien in %.Hoe kan ik in een aparte kolom een verhouding weergeven (dus via query) tussen de waarde van het record en het totaal van dezelfde kolom (dus % wat het record voorstelt).Deze twee zaken lukken me niet en lijken me toch niet zo'n moeilijke berekening...Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Bedankt voor de info.

Mits wat proberen is mijn andere vraag ook gelukt.

Mijn probleem was om twee totalen van kolommen te verwerken (tot1/tot2) in een ander vakje op het rapport...

Blijkbaar als je de twee totalen een bijschrift geeft en met deze verder werkt dan kan je hiermee verder rekenen.

Ik bleef in mijn vakje werken met formules van het totaal van de kolom zelf, maar dan als grote breuk bijvoorbeeld.

Detail: ik zet in mijn resultaat dat het maar 2 decimalen mag hebben en krijg er steeds meer...

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.