Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

NAS heeft voordelen als nadelen.

Voordeel is wel duidelijk: op een centrale plaats kan je alles zetten voor alle computers of laptop zodat je slechts 1 bestand nodig hebt om voor iedereen beschiktbaar te maken.

Maar je ken het ook beveiligen wat toch een pluspunt is.

Naargelang het type NAS en aantal harddisk dat er aanwezig is kan je van eenvoudige backup en betere backup maken.

Maar boven dat allemaal kan je ook andere dingen mee doen bijvoorbeeld:

Je bent bij u vriend en moet een bestand hebben en dan je aan de NAS opvragen mits gebruikersnaam en paswoord.

Naargelang het type NAS kan je nog veel meer dingen doen dan alleen maar opslag.

Multimedia is er een van.

Een MP3 oproepen aan de NAS gaat altijd wat langzamer dan op uw eigen PC wat ook normaal is.

Via netwerkkabel gaat het vlugger dan via draadloos wat ook logisch is.

Via stopcontact gaat het evengoed als via netwerkkabel mits je 2 Fasen stroom hebt of minstens op dezelfde zekering is verbonden.

Is het nuttig voor u is een vraag dat ik niet kan antwoorden.

Ik zou zeggen: koopt geen NAS voor uw eigen gebruik want dan kan je net zo goed een externe harddisk nemen.

Zijn er bij u verschillende computers dan kan het nuttig zijn.

Je kan ook een externe harddisk delen in een netwerk maar dan belast je de computer.

Daar tegenover is NAS duurder en verbruikt het elektriciteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke maar kan het ook voor thuis gebruikt worden?

en als ik nou zeg voor wat voor apraten ik het wil gaan gebruiken dat is dan

en zou ik voor deze 4 aparaten een server moeten kunnen gebruiken de 2 pc's

hebben al 1 tb externe schijf aan de kast hangen.

1 dell laptop word soms gebruikt om te downloaden msn youtube films kijken.

2 dell vostro laptop word soms gebruikt om te downloaden msn youtube films. kijken.

3 hp deskop pc word gebruik voor bank zaken films downloaden youtube films kijken muziek downloade.

4 compaq deskop pc gebruik voor bank zaken youtube films kijken muziek downloade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt NAS met 2 harddisk tot 8 harddisk.

Bij 4 harddisk kan je altijd wanneer er 1 stuk uithalen en nieuwe insteken zonder verlies van Data mits je raid 5 kies.

Bij raid 6 is dat 2 harddisk vernieuwen maar dan neemt het wel een stuk van de ruimte in.

Het is best dat dit lees over raid alsvorens een NAS te kopen.

Maar je begrijp wel hoe meer harddisk, hoe duurder de prijs.

Wel zou ik op de website van de NAS kijken of de harddisk compatibel is want er wordt zelden NAS aangeboden met harddisk.

Zelf heb ik Qnap NAS en ben er behoorlijk tevreden mee en is op dit moment zowat 1,5 à 2 jaar oud.

Het staat non-stop aan en heeft 1 Gb geheugen met processor Intel ® Atom™1.8GHz

Kleinere NAS hebben meestal 512 mb ram.

Atom is zuinig.

Waar je ook moet opletten wat er allemaal aangeboden wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.