Ga naar inhoud

delen schijven c-d hoe doe je dat

wies57

Aanbevolen berichten

Indien het om data gaat dan ken je gewoon over kopiëren.

Als je mijn documenten wilt verplaatsen dan maakt je in D:\ een map met de naam Mijn Documenten

Je gaat dan naar c:\gebruikers\naam\

Klik daar op mijn documenten met de rechtermuisknop en klik op tab Locatie en geeft daar de map van d:\ op.

Nu kan je alles wat in mijn documenten staat overkopiëren naar d:\mijn documenten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het echt veilig wil houden, dan kopieer je alles van belangrijke bestanden/gegevens naar een externe harde schijf en laat je op je pc enkel de frequent gebruikte dingen staan.

Het staat op een veilig medium en je virus- en malwarescans zijn veel sneller gedaan.

Van overmatig stockeren op je pc krijg je vroeg of laat spijt : da's helaas op de dag dat je alles kwijt bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt heb een map aan gemaakt en gekopierd

nu is mijn vraag of als ik formateer dit daar blijft staan?

en of het ook mogelijk is daar software op te zetten

zoals foto software programma virus scanner

voor zover alvast bedankt

gr Wies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je windows opnieuw installeert moet je opnieuw mijn documenten locatie geven.

Programma kan je niet overzetten.

Bij nieuwe installatie van windows dient je dan voortaan de programma in d:\

Meestal wordt het voorgesteld als c:\programma files\naam van map en dat wijzigd je in d:\programma files\naam van map

Let ook dit op:

Kopieer ook de favorieten naar d: zodat je kan terug plaatsen

Velen hebben op desktop ook data staan en dat dient je ook over te brengen naar d:\

Maar zoals Asus reeds zegt kan je best ook van D:\ een kopie zetten op externe harddisk of usb-stick

Zodat je altijd dubbel kopie hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt heb een map aan gemaakt en gekopierd

nu is mijn vraag of als ik formateer dit daar blijft staan?

Als je enkel C:\ formatteert worden de gegevens op D:\ behouden.

Wanneer je je ganse harde schijf formatteert ben je alles kwijt, dus op alle aanwezige partities...idem dito wanneer je harde schijf in je pc het begeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van andere vragen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.