Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een laptop Toshiba Satellite A100-0NN met printer Photosmart C3180.

Ik heb besturingssysteem windows 7 32 bit, voorheen had ik windows xp.

Het probleem is als volgt:

De printer wordt verbonden met de laptop d.m.v. een usb-kabel. Al lange tijd werd de printer niet als online gevonden als ik de usb in mijn laptop deed, waardoor ik hem dus niet kon gebruiken. Op een gegeven moment vond ik uit dat ik gewoon een beetje moest blijven 'sjorren' aan de usb kabel. Ik kreeg dan na lang sjorren het resultaat, dat de printer online gevonden werd, maar door de kleinste beweging ook direct weer offline ging. Op een gegeven moment lukte het om de printer online te houden en kon ik printen. Op deze manier heb ik lang geprint, ik had toen besturingssysteem windows 98.

Een tijdje later had ik windows 7, de printer deed het nog slechter. Het duurde erg lang voordat hij eindelijk verbinding had (is ongeveer 4x gelukt). Nu doet hij het echter helemaal niet meer, hij krijgt geen verbinding met de usb-kabel.

Mijn broertje heeft dezelfde laptop + printer + windows 7. Hij geeft aan dat de printer het bij hem nooit gedaan heeft met windows 7. Ik ging toen googlen en kwam tot de conclusie dat ik een driver moest downloaden voor windows 7 32 bit. Dit heb ik gedaan, maar de installatie is nog niet afgerond, want op een gegeven moment moet er verbinding met de printer zijn en die kan ik dus niet maken. Ik heb op probleemoplossing geklikt en daar staat dat ik de printer als standaardprinter in moet stellen. Toen ik dit wilde doen kreeg ik de volgende foutmelding: 'De bewerking kan niet worden voltooid (fout 0x00000709). Controleer de printernaam en controleer of de printer met het netwerk is verbonden.'

De printernaam op de computer onder configuratiescherm --> apparaten en printers is 'Photosmart C3100 series'. Ik heb toch niet de verkeerde driver gedownload? Ik heb ook al geprobeerd via de computer opnieuw naar de printer te zoeken, met dit geeft uiteraard geen resultaat.

Wie kan mij helpen? Ik ben inmiddels €20,00 armer, doordat ik wat bij Multicopy liet printen, belachelijk niet!:dong:

Geplaatst:

Het ligt niet aan de USB-kabel of ingang, omdat:

- De USB-ingang op de laptop bij andere dingen wel altijd werkt, zoals een usb en nintentdo ds-ding

- Het ligt niet aan de kabel, omdat ik 2 verschillende heb geprobeerd: die van mezelf en die van mijn broertje.

Moet ik nu die handleiding volgen om het probleem te verhelpen?

Geplaatst: (aangepast)

In de handleiding staat de juiste volgwijze om je printer te installeren.

En de juiste drivers en software vindt je in link2.

Verwijder ook eerst de verkeerde printer via configuratiescherm -> apparaten en printers

Gewoon met de rechtermuisknop op die verkeerde printer klikken en kies verwijderen.

aangepast door clarkie
Geplaatst:

Ik heb alles volgens de handleiding gedaan en inderdaad ook op de hp site op dezelfde manier als de link naar de driver gezocht. Ik lijk alles dus goed gedaan te hebben. Wat kan ik doen?

Geplaatst:

Je kabel van de printer dient verwijderd te zijn van je PC.

Dan dien je de gedownloade software en driver te installeren.

Volg deze stappen om de gedownloade software en driver te installeren.

1. Als het downloaden is voltooid en u klaar bent om de bestanden te installeren, klikt u op Map openen en vervolgens op het gedownloade bestand. De bestandsnaam eindigt op .exe .

[TABLE]

[TR]

[TD=width: 40px][/TD]

[TD=width: 10%]
    OPMERKING:
    [/TD]

[TD=width: 90%]Als u het venster
    Downloaden voltooid
    had gesloten, bladert u naar de map waarin u het
    .exe
    -bestand had opgeslagen en klikt u erop.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

2. U kunt de standaardlocatie voor het opslaan van de bestanden accepteren. Klik opVolgende en wacht totdat het installatieprogramma de bestanden uitpakt ter voorbereiding op de installatie.
  3. Wanneer de installatiewizard begint, volgt u de instructies op het scherm om de software te installeren.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.