Ga naar inhoud

computer loopt vast

pids1880

Aanbevolen berichten

beste forumvrienden,

alvorens uit te wijden over het probleem geef ik enkele specificaties over mijn PC.

AMD Athlon 64 processor 3800+

2,4GHz 1,00GB

moederbord: Asrock 939A785GMH/128M

zoals u kunt aflijden uit de titel loopt mijn pc vast. dit gebeurt op heel onregelmatige tijdstippen. soms gebeurt dat 2 à 3 maal/dag en soms kan ik enkele dagen werken zonder problemen.

maar telkens gebeurt op het op dezelfde wijze, nl. dat ik eerst een geklik hoor binnenin de kast(dus niet langs de luidsprekers) en dan stopt alles en is de neige oplossing de pc heropstarten. ik weet niet van waar dat geklik komt.

daar ik eerst dacht dat het probleem aan de harde schijf lag heb ik die eens vervangen maar het probleem bleef.

mijn schoonbroer vertelde me dat dat waarschijnlijk het moederbord zou kunnen zijn. jullie begrijpen wel dat dit heel vervelend is.

is er iemand die mij kan helpen?

in ieder geval bij voorbaat bedankt

mvg

mathieu(pids1880)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy (klik er op)

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (klik er op) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je volgend bericht hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het logje plaatsen in een volgend bericht, zoals gevraagd in bericht 2.

Download en installeer Speccy (klik er op)

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met "Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (klik er op) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je volgend bericht hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door het plaatsen van de link krijgen we een overzicht in je hardware...je hebt een probleem met je pc waar, je geeft dat zelf aan, geen duidelijke mijn of vast stramien in zit.

Het wordt dus een zoektocht die ergens moet beginnen, daarna wordt het een eliminatie van mogelijke oorzaken.

Zonder concrete gegevens kunnen we weinig hulp aanbieden en kan de zoektocht niet starten.

Meer info over Speccy vind je hier (klik er op).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

beste forumvrienden,

blijkbaar is het probleem van het vastlopen van het systeem opgelost maar wacht nog even af om dit officieel te bevestigen.

wat is er gebeurd. om te weten van waar het geklik kwam heb ik de pc geopend en opgestart, in de hoop dat het klikken niet te lang zou uitblijven. de eerste keer kon ik niet duidelijk horen of het van de harde schijf of van een cd-rom lezer kwam. dus de harde schijf uit de toeren gehaald en zo opgestart. ik kreeg de bevestiging dat de harde schijf klikte. eerste vaststelling was dat de SATA2 voedingsaansluiting niet correct was. heb deze vervangen door de andere voedingsaansluiting maar gaf hetzelfde resultaat. doch al gauw kreeg ik een blauw scherm toen ik amper aan de bedrading raakte. dus ook op deze aansluiting zat er spel. heb dan de aansluitbusjes van de stekker een beetje vernauwd zodat de stekker steviger vast zat. dit alles deed ik gisteren. en tot nu toe geen problemen meer. even panikeerde ik omdat de instelling van mijn paswoord op onverklaarbare wijze ongedaan werd gemaakt.

in de hoop dat het euvel nu verholpen is laat ik de boel nu maar draaien, volgende week kom ik hier op terug om al dan niet deze discusie af te sluiten.

mvg

pids1880

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.