Ga naar inhoud

driver probleem of iets anders?

sanderl

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn laptop geformatteerd en Windows XP opnieuw geïnstalleerd.

Het is een Dell Precision M20 laptop.

Ik installeerde alle drivers die mogelijk waren (te downloaden via de Dell Support-website), sommige drivers lukten niet, de meeste drivers lukten wel.

Ik installeerde ook SP 2 en 3.

De laptop werkt, maar hij gaat trager dan voorheen en hij blijft ook vaak 'hangen'. Als je hem dan een tijdje laat doen (een half uur, soms langer) raakt hij wel door zijn processen heen, maar dit wil ik graag verhelpen.

CPU lijkt nooit extreem hoog.

Ik stelde de 'wisselbestandsgrootte' in naar 'door het systeem beheerde grootte'.

Ik heb een klein netwerk met een lan-kabel en zo kan ik op een servercomputer aan allerlei documenten en ik kan ook printen op een printer die op die server aangesloten is. Dit geeft echter veel problemen.

Vanaf het moment de lan-kabel insteekt, lijkt de computer nog trager te gaan.

Vaak kan de computer ook geen verbinding maken met die servercomputer en kan ik niet aan de bestanden.

Wanneer dit wel lukt, en ik aan een bestand aan het werken ben en ik wil het weer opslaan, krijg ik soms de melding dat ik niet meer aan de bestanden in die mappen op de 'servercomputer' kan en dat ik niet verbonden ben. Dit alles zonder dat ik enige aanpassingen aan het systeem doe.

Verder kreeg ik al eens de melding 'Windows systeemfout: er is een IPadres conflict gevonden met een ander systeem op het netwerk.'

Het gebeurde ook een keer dat mijn scherm volledig zwart wordt, er een zandloper verschijnt en na 10 seconden kan ik gewoon verderwerken.

En ik krijg ook af en toe een BSOD en dit kan misschien wel het probleem verklaren? (ik heb er een foto van genomen) Deze BSOD heeft het ook een driver. Is er misschien iets mis met mijn drivers?

Het zou geweldig zijn, moest er iemand het kunnen oplossen, of me al een stuk op weg helpen.post-27279-1417704483,7058_thumb.jpg

post-27279-1417704483,664_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue screen view.

Installeer het en start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

• bug check string (bug check tekst)

• bug check code
  • caused by driver (veroorzaakt door stuurprogramma)

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 10. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

minidump info:minidump.zip

18/05/2011 13:18:38

bug check string: UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP

bug check code: 0x1000007f

caused by driver: ntoskrnl.exe

caused by address: ntoskrnl.exe+6cba2

18/05/2011 15:01:03

bug check string: DRIVER_CORRUPTED_MMPOOL

bug check code: 0x100000d0

caused by driver: aswSP.SYS

caused by address: aswSP.SYS+202cf

27/05/2011 13:14:01

caused by driver: aswMon2.SYS

caused by address: aswMon2.SYS+8d84

17/06/2011 17:00:46

caused by driver: ntoskrnl.exe

caused by address: ntoskrnl.exe+6be69

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Ik heb sinds mijn vorige reactie de chipset driver opnieuw geïnstalleerd, Dell Quickset geïnstalleerd en Avast verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Sindsdien gaat de computer terug vlot, heb ik geen problemen op het netwerk en kreeg ik nog één keer een BSOD (28 juli).

Hier de info over deze BSOD:

28/07/2011 18:18:45

caused by driver: aswMon2.SYS

caused by address: aswMon2.SYS +8d94

Dit lijkt me alweer Avast, ik vind het raar dat ik dan nog maar 1 BSOD heb gekregen, Avast draait toch altijd.

Moet ik Avast verwijderen en overschakelen op Microsoft Security Essentials?

-Op 30 juli kreeg ik in Windows nog een foutmelding (zie bijgevoegde afbeeldingen ‘fout 1’).

-6 augustus weer een foutmelding. Windows verkenner (explorer.exe) werd afgesloten door Windows om mijn computer beter te beveiligen. (zie afbeeldingen ‘fout 2’)

post-27279-1417704534,903_thumb.jpg

post-27279-1417704534,7558_thumb.jpg

post-27279-1417704534,8025_thumb.jpg

post-27279-1417704534,8484_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of volgende procedure een oplossing biedt.

Ga naar start - uitvoeren, typ regedit en klik OK

Zoek in de linker kolom naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management

Zoek dan in de rechter kolom naar ProtectNonPagedPool

Als die bestaat, ze dan de waarde op 1

Als deze niet bestaat, maak je hem aan als DWord en zet de waarde op 1.

Sluit de register editor en herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.