Ga naar inhoud

Pc start niet meer na onderhoudsbeurt.


sambalii

Aanbevolen berichten

beste,

Regelmatig (2x per jaar) kuis ik mijn pc helemaal.

Hierbij gaan alle onderdelen van de pc eruit en wordt deze grondig gekuist. (Plexi case)

Nu vandaag was het hard nodig om deze terug een kuisbeurt te geven doordat die heel erg stofferig was vanbinnen. (5 x Fans voor koeling +1 cpu fan)

Halaas nadat ik deze terug volledig in elkaar gestopt had en deze terug wilde opstarten ging het verkeerd.

Ik merkte wel op dat de cpu fan bij een druk op de power knop begon te draaien maar dan terug onmiddelijk stil viel of zeer traag verder draaide, zo traag dat ik er niet mocht aan zuchten of die stond stil.

Ik hoor ook echter geen geluidjes als ik hem probeer op te starten.

Ik heb vanalles al geprobeerd zoals de RAM slots te controleren of er toch zeker niets tussen zat.

Alles uit de bak gehaald , behalve MOBO en Voeding, zo geprobeerd... geen succes.

Ik vindt het heel vreemd maar, ik kan het probleem maar niet vinden.

Hierbij hoop ik dat mijn mobo niet stuk is.

Misschien weten jullie wel raad, alvast bedankt.

PC Info:

MOBO: M2N-Plus SLI Vista Edition socket 940

CPU: AMD x64 6000+

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb je je statisch ontladen tijdens het werken aan de hardware onderdelen?

Zoals ik het altijd doe, neem ik eerst het mobo en andere onderdelen eens vast met de handen enz om de kans te verkleinen.

Heb je de 4-pin CPU connector goed aangesloten.

Hier ben ik zeker van dat deze goed aangesloten is.

Heb je al eens geprobeerd zonder geheugen latten op het mobo?

Ja, dit heb ik ook al geprobeerd maar, hetzelfde probleem echter kreeg ik hiervan geen biep of dergelijke.

PS: ik heb de CPU fan van de CPU ook afgehaald omdat daar zeer veel stop opgehoopt zat.

klein vraagje, hoort daar echt van dat grijs koel smeertje altijd tussen te zitten?

Tussen mobo en CPU.

MVG

aangepast door sambalii
Link naar reactie
Delen op andere sites

Statisch ontladen doe je door een geaarde metalen waterleiding even vast te pakken, een verwarmingsradiator of een ander geaard elektrisch apparaat.

Je zegt dat je geen biep krijgt bij het opstarten zonder RAM, heeft deze computer vroeger wel gebiept bij het opstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de CPU fan van de CPU ook afgehaald omdat daar zeer veel stop opgehoopt zat.

klein vraagje, hoort daar echt van dat grijs koel smeertje altijd tussen te zitten?

Tussen mobo en CPU.

Zag dat je een eerdere post nog aangepast had.

Tussen de koeler en CPU hoort dat grijze goedje te zitten (koelpasta)

Tussen mobo en CPU mag dit zeker niet, het kan voor korstsluiting zorgen en je mobo onherstelbaar beschadigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

met koeler bedoelen jullie die blok dat tussen de CPU en CPU koeler staan he ?:dong:

Ik heb dat zogenaamd blok (koeler) altijd mijn cpu genoemd , daardoor ben ik even de draad kwijt.

Als dat zo is zat er een grijs goedje (koelpasta) idd tussen de CPU (plat ding op mobo) en de koeler.

Als ik deze eraf gehaald heb, kan het zijn dat em daardoor niet meer start ?

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.