Ga naar inhoud

Pc start niet meer na onderhoudsbeurt.


sambalii

Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ok, koelpasta aanbrengen zal gebeuren maar, kan het daardoor komen dat die niet meer opstart?

Voor de rest zie ik nergens een probleem.

En ook wil ik geen nutteloze posts zetten, echter wilde ik gewoon zeker zijn dat er geen misverstand was.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, hierbij heb ik een fototje gemaakt van de binnenkant.

Links zie je de 4pins connector aangesloten (P2)

In het midden de hoofd connector (P1)

Ik heb 4 plaatsen waar er ram kan gestoken worden, nu zitten deze op A1 en B1 , de open plaatsen zijn B1 en B2.

post-27283-1417704484,3048_thumb.jpg

hopelijk is de foto een beetje overzichtelijk.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al geprobeerd om het Ram in de twee andere sloten te plaatsen of 1 voor 1 te testen.

De connecties zien er goed uit dus dat lijkt me al uitgesloten.

Heb je eventueel een andere voeding om ook dat uit te kunnen sluiten?

Wat die koelpasta betreft dat kan inderdaad lijden tot het niet opstarten van een pc puur ter beveiliging,daarmee bedoel ik dan van zodra de pc merkt dat de temperatuur TE HOOG is bij power up dan zal deze zeker alle dienst weigeren.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ramlatjes heb ik al eens beide in B2 en A2 gestoken, ook één enkel latje geprobeerd steeds zonder succes .

Ook heb ik bij dit probleem nog een reserve voeding liggen en deze heb ik dan ook getest, zelvde probleem blijft zich voor doen.

Wat je vertelt over de koelpasta , dat het kan leiden tot het niet opstarten puur ter beveiliging, kan goed zijn daar deze op een laag tempo(CPU koeler) draait.

Ik weet zo goed als zeker als pc opstart dat deze eerst naar een bepaald toerental gaat.

Morgen ga ik naar de pc winkel achter een beetje koelpasta en deze gelijk eens aanbrengen, wie weet doet die het dan wel.

Ik hou jullie zeker op de hoogte, zo heeft iemand anders er ook wat aan.

MVG en bedankt voor de hulp tot nu toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik zegde ben ik vandaag naar de pc winkel gelopen achter een tubje koelpasta.

Heel klein rijstcorreltje pasta op de CPU aangebracht, met een scheermesje open gedaan , koeler geplaatst en getest, zonder succes.

Ik begin al te denken dat deze zijn bios kwijt is, door het uit elkaar halen van deze .

Ik zeg wel voorheen toen hij nog werkte had ik soms toen ik op starte de indruk dat deze regelmatig naar de bios opstarte.

Waar ik dan gewoon meteen opnieuw opstarte en deze verder ging naar windows.

Ik zou nu helaal niet meer weten welke dingen ik nog uit mijn mouw kan toveren om deze aan de praat te krijgen.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

First, please try to clear CMOS and try if the problem could be solved. You can clear CMOS by changing the CLR_CMOS jumpers on your motherboard. The original position should be pin1-2, you need to configure it to pin2-3 for about 10 seconds, then reset to the original pins.

If you still cannot boot the PC, please contact your dealer and let him test the motherboard for you if the problem still exists. Please let him post the motherboard to our RMA we will test it and help you solve the problem..

Dit is al gebeurd geweest , ook heb ik een nieuw batterijtje geplaatst zonder success.

Ik denk dat ik maar is de pc dealer mijn mobo ga laten testen.

Hoe dat die dat gaan ben ik ook benieuwd naar.

Hopelijk is deze niet stuk.

Ik vind het maar raar dat de cpu koeler stil valt en dan zo precies kleine schokjes krijgt om te draaien.

Eens zien wat men dealer zegt.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.