Ga naar inhoud

vastloop probleem

daan18

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb een probleem met mijn PC hij is net nieuw.

het probleem is dat hij soms vastloopt als ik een film aan het kijken ben. of als ik aan het gamen ben.

als hij vastloopt dan reageert niks meer het beeld blijft staan me toetsebord valt uit en me muis ook (rode ledlichtjes vallen uit)

meestal de seconde voor hij vastloopt maakt hij dat piepje wat je hoort bij het opstarten

gister was het zo erg dat hij een keihard knarsend geluid maakte uit me speakers

ik heb ook een keer meegemaakt dat me beeld even uitviel en dat hij een keer heel veel herrie maakte

Mijn systeem:

Besturingsysteem: Windows 7 64 Bit

Moederbord: MSI H61MU-E35

Hardeschijf: Hatachi 3,5 sata III

Werkgeheugen: Adata 4096

Processor: I5 2400 3,10Mhz

Videokaart: Ati Radeon 6870HD 1GB

DvDspeler: Sony optiarc DVD::RW

alle drivers zijn al geupdate.

ik hoor het graag.

aangepast door daan18
Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft: die zit met met een kliksysteem vast.

ik heb een filmpje gemaakt om het makkelijker te maken er zitten ook twee geluidsopnames bij maar bij de tweede moet het geluid wat hoger als het goed is hoort u dan een knarsend geluid dat uit me speakers komt.

link:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan veel uiteenlopende oorzaken hebben, heb je gezorgd dat je statisch ontladen bent bij het hanteren van de verschillende componenten?

Is de processor op de juiste manier gemonteerd?

Heb je koelpasta tussen CPU en CPU-koeler gedaan?

Hoeveel geheugenrepen heb je in gebruik, bij meerdere zitten deze op de aangegeven plaats welke je terug kan vinden in de handleiding van je moederbord

Heb je de afstandbusjes gemonteerd in de pc kast of zaten hier reeds verhogingen in?

Zitten er geen massa lipjes van het I/O shield in de aansluitingen aan de achterkant van het mobo?

Afgaande op de biep, start je pc eens op zonder RAM welke biep krijg je dan?

Start eens op zonder grafische kaart, welke biep code krijg je dan te horen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet het anders eggen een vriend van mij heeft hem in elkaar gezet en hij werkt in de computerwinkel waar ik hem vandaan heb dus het lijkt mij dat hij er verstand van had en ik ben er zeker van dat de CPU goed is gemonteerd en dat er koelpasta tussen zit.

ik weet niet hoe het zit met die biep codes zit maar wat ik nog weet is toen ik hem net had.

startte hij altijd met een hoog biepje op en nu alleen maar een laag biepje elke keer

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.