Ga naar inhoud

Wifi internetverbinding instabiel

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb sinds vorige week een nieuwe laptop (dell xps 15z), windows 7.

Sinds ik deze in gebruik heb, valt de wifi internetverbinding om de haverklap weg.

Dat kan na 5 minuten zijn, na een kwartier, of soms zelfs na 2 minuten. Dan krijg ik dat ik beperkte internettoegang heb.

Het euvel is te verhelpen door de sneltoetsen op de laptop te gebruiken om het wifi signaal aan en uit te zetten, maar natuurlijk is dit erg ergerlijk.

Vooral aangezien de modem/router (belgacom bbox-2) op 1,5 meter staat, in dezelfde kamer.

Met mijn vorige laptops heb ik geen problemen gehad (een xp en een vista).

Ik vraag me dus af of het aan de modem zou liggen, of aan de spiksplinternieuwe laptop..

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt

(ps: ik heb nog een tweede vraag: zijnde dat deze laptop er blijkbaar niet in slaagt om mijn opgeslagen instellingen te onthouden. Als ik de laptop heropstart, zijn de instellingen die ik heb gewijzigd aan het trackpad steeds de oorspronkelijke. Ook als ik in de office programma's wens dat bij de auto-correctie bijvoorbeeld steeds met een hoofdletter na een punt dient te worden beginnen, is dit bij het heropstarten niet het geval.

Is dit ook een laptop gerelateerd probleem? Het lijkt me erg moeilijk om me hierop te beroepen op de garantie, aangezien ik niet echt goed kan uitleggen wat het probleem is...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.