Ga naar inhoud

Dual Boot Windows 7 & Windows XP, dwarsliggen Microsoft

Aanbevolen berichten

[h=2]Dual Boot, Microsoft doet weer moeilijk[/h]

Hallo,

ik ben bezig om 10 exact gelijke pc's hetzelfde in te richten. Dat moet, omdat ze gebruikt worden in een cursuslokaal dat les geeft aan ouderen.

Ik gebruik een dual boot systeem (gebruikmakend van de MBR om te voorkomen dat beide OS'n te zien zijn na de keuze bij het opstarten).

Het betreft Windows XP en Windows 7.

Ik heb
ALLEEN originele licenties,
zowel voor Windows XP als Windows 7 als MS-Office 2003.
mad.gif

Nu dacht ik alsvolgt te werk te kunnen gaan:

Ik pak 1 pc, zet daar alles op. Richt die volledig in en vervolgens clone ik deze ene schijf met Parted Magic, vervolgens ga ik de licentie-nrs van alle pc's aanpassen zodat iedere pc zijn eigen windows- en Microsoft Off. licentie-br. heeft.
happy0161.gif

Mooi niet dus.
sad.gif

Ik begrijp best dat MS zijn handel beschermt, maar wat een waardeloze toestand is dit nu.
mad.gif

Weet iemand hoe ik op LEGALE wijze toch als hierboven beschreven kan werken zonder in de problemen te komen met MS?

GRAAG!!!
perfect.gif

Alvast bedankt.

wave.gif

Beaver

aangepast door Big Beaver
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je beschikt over originele licenties mag het normaal geen probleem zijn.

Zijn de pc's voorzien van allemaal identiek dezelfde hardware?

Lees voor MS-Office 2003 >> How to change the product key for Office XP, for Office 2003, and for the 2007 Office system

Lees voor Windows XP >> De product-id wijzigen in Windows XP

Voor Windows 7 ga naar Start en rechtsklik op Computer en kies voor Eigenschappen onder Windows activeren klik je op Productcode wijzigen en volg de wizard.

Het kan ook via de opdrachtprompt maar dit is makkelijker.

Probeer het eerst eens op 1 pc.

Succes :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dasle,

ik vind jouw suggestie perfect!:top: Ga het zeker zo proberen. Gaat het misschien toch nog lukken, ik had al het plan opgevat om al die pc's handmatig te gaan bewerken maar wat een klus!

Vind MS aan de ene kant geweldig aan de andere kant zijn ze wel héél vervelend met hun licentie-fobieënxD.

Any way, je hoort nog van me, bedankt,

Beaver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dasle, je bent GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

perfect, het draait allemaal als een zonnetje. Wil wel graag jouw laatste suggestie weten, event. per email?

Het gaat om deze zin: "Het kan ook via de opdrachtprompt maar dit is makkelijker.

Heb ik nog een laatste vraag Dasle, het volgende.

Als ik het menu-scherm van MBR heb gehad en ik heb gekozen voor Windows XP krijg ik toch weer een menu waar op staat: "Oudere versie van Windows" of Windows 7

Heb je hiervoor nog een oplossing toevallig? Ik moet hier dus weer de mensen laten kiezen. Voor ouderen wil ik het zo simpel mogelijk maken.

Man, hartstikke bedankt (ook als je toevallig niet een man maar een vrouw bent).

Heel erg fijn.

Big Beaver:-):-):top::top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de opdrachtprompt,

Rechtsklik op de opdrachtprompt en kies Als administrator uitvoeren

Typ: slui 0x03

Er verschijnt nu de wizard om je productcode te wijzigen

of

Typ: net stop sppsvc

Typ: cd %windir%\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Roaming\Microsoft\SoftwareProtectionPlatform

Typ: rename tokens.dat tokens.bar

Typ: slui

Windows vraagt nu om de product-code opnieuw in te voeren en eventueel voor een heractivatie.

of

Typ: slmgr.vbs -ipk xxxxx.xxxxx.xxxxx.xxxxx.xxxxx. waar xxxxx...... je productcode is.

Typ: slmgr.vbs -ato om Windows opnieuw teactiveren

Deze laatste werkt blijkbaar niet op alle versies!

Als ik het menu-scherm van MBR heb gehad en ik heb gekozen voor Windows XP krijg ik toch weer een menu waar op staat: "Oudere versie van Windows" of Windows 7

Dit weet ik zo gelijk niet maar kan het wel eens proberen uit te zoeken ;-)

Misschien dat andere forumgebruikers hier wel ervaring mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de opdrachtprompt,

Dit weet ik zo gelijk niet maar kan het wel eens proberen uit te zoeken ;-)

Misschien dat andere forumgebruikers hier wel ervaring mee hebben.

Behalve deze laatste opmerking, waarvan ik hoop dat het hem nog lukt, van Dasle, werkt het echt, dit was een gouden tip.

Wat mij betreft kan dit item gesloten worden, ik hoop nog van Dasle te horen.

Groet, dank,

Big Beaver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan eens kijken of het aanpassen van je BCD in Windows 7 het voor je kan oplossen.

Heb een mooie en duidelijk uitleg voor je gevonden op de website van Menno Schoone

Hier vind je ook een uitleg van het progje wat ProMind "BCDEDIT" aanhaalde.

>> Multiboot systeem opzetten: Windows bootmanager vs. een alternatieve bootmanager

>> Multiboot systeem maken (met MrBooter)

Misschien heb je er wat aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan eens kijken of het aanpassen van je BCD in Windows 7 het voor je kan oplossen.

Heb een mooie en duidelijk uitleg voor je gevonden op de website van Menno Schoone

Hier vind je ook een uitleg van het progje wat ProMind "BCDEDIT" aanhaalde.

>> Multiboot systeem opzetten: Windows bootmanager vs. een alternatieve bootmanager

>> Multiboot systeem maken (met MrBooter)

Misschien heb je er wat aan

Heb ik gebruikt voor het maken van een dual boot system. Ik ken Menno al een tijd, heb ook zijn boeken.

Perfectionist, kan alleen niet antwoorden op alle vragen die hij zo krijgt, is daar mee gestopt.

Zeg luitjes, bedankt, ik hoop nog een gouden tip te lezen of te ontvangen, voorlopig ben ik, en alle ouderen met mij, blij met de oplossingen tot nu toe.

Groet,

Big Beaver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.