Ga naar inhoud

Geen geluid bij afspelen

Ton Groot

Aanbevolen berichten

De bijlage werd getoond als een vierkantje met een rood kruisje. Ik dacht dat het niet goed zou gaan maar dat viel mee. Blijft bij mij het probleem dat ik bij allerlei (andere) programma's etc wel geluid heb maar alleen bij het afspelen van Power Points niet. Er moet dus een foutje zitten in de instelling van mijn laptop tav de PP's. Maar wat...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe het eens omgekeerd.

Open het programma powerpoint.

Ga daar naar bestand en dan openen, klik erop.

Je krijgt een venster waar je het bestand kan aanduiden dat je wil openen in powerpoint.

Neem als test het titicacameer en kies openen.

Ga in powerpoint bovenaan waar je werkbalk is naar diavoorstelling.

Kies afspelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik denk dat ik er uit ben. Ik heb ontdekt dat mijn laptop alleen PP met muziek weergeeft als de muziek de .wav extensie heeft.

Ik heb een codec pack geprobeerd maar dat gaf geen verbetering. Ook PowerPoint vanaf de CD gerepareerd maar ook dat hielp niet. Weet iemand nog raad anders is het niet anders. Ik heb nog een desktop computer met Office 2007 die wel goed functioneerd op dit punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft het met je instellingen in powerpoint te maken.

Standaard staat de instelling dat geluidsbestanden groter dan 100kb gekoppeld worden aan je powerpoint en niet ingesloten.

Dus als je een powerpoint maakt met een geluidsbestand groter dan 100kb wordt enkel een verwijzing gemaakt naar de locatie waar het geluid opgeslaan is.

Is je bestand kleiner dan 100kb wordt het mee ingesloten.

Dus je zal de instelling in powerpoint eens moeten veranderen en dan opnieuw proberen.

• Klik op Opties in het menu Extra.
  • Klik op de tab Algemeen, geef bij Geluid koppelen aan bestanden groter dan ___ kB een waarde op die net even groter is dan uw grootste geluidsbestand, met een maximum van 50.000 kB (50 MB).
  • Klik op OK.

In onderstaande links lees je er meer over.

Ingesloten en gekoppelde geluidsbestanden gebruiken in PowerPoint - PowerPoint - Office.com

Ingesloten en gekoppelde geluidsbestanden gebruiken in PowerPoint - PowerPoint - Office.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.