Ga naar inhoud

scherm in 4 verdeeld op laptop


rudi d.

Aanbevolen berichten

deze namiddag stond autocad aan, na enkele uren niet gebruikt was beeld helemaal in blokjes verdeeld.

Het betreft een Packard Bell laptop van 2008 met Windows Vista.

Heb batterij eens verwijderd en terug opgestart, sindsdien is het beeld in 4 verdeeld, ttz ik heb 4x hetzelfde beeld op 1 scherm. Is niet meer zuiver of leesbaar, systeem herstel heb ik kunnen uitvoeren, weliswaar niet in veilige modus. Voor zover ik kan lezen krijg ik melding van hardware malfunction en dat hij binnen moet in een herstelpunt.

Mijn eerste gedacht is de videokaart, maar hoe kom ik tot een juiste diagnose?

En zijn de kosten nog verantwoord aan een toch al oudere laptop.

Alle raad of tips welkom.

edit: heb geprobeerd om er een 2° scherm aan te hangen, maar de laptop heeft geen monitoraansluiting. En met een koppelstuk lukt het ook niet, krijg geen beeld op het scherm.

Andere pc's met de juiste aansluiting geven wel beeld op de monitor.

aangepast door rudi d.
Link naar reactie
Delen op andere sites

via F8 gelukt om in veilige modus te geraken, uitgevoerd naar een eerder tijdstip.

Beeld blijft echter voor windows activeert al in 4 delen met de foutmelding hardware malfunction

Dat ziet er volgens mij niet goed uit, gezien het een laptop en geen desktop is

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat maakt op zich geen verschil omdat het principe het zeflde is(het werkt op de zelfde manier)

ik denk echter dat of je scherm of je videokaart het heeft begeven aangezien hij een foutmelding geeft over hardware vermoed ik je videokaart.

aangepast door Mr.Raven
Link naar reactie
Delen op andere sites

ben ondertussen bij pc hersteller/verkoper geweest, is direct uitgetest.

Was idd de videokaart die het begeven heeft.

Vermits deze vast op moederbord zit, ineens nieuwe laptop gekocht om verder kosten aan een oudere laptop te vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.