Ga naar inhoud

instalatiekey

cloud

Aanbevolen berichten

Hoi hierbij even een vraag: hoe vaak kan je een nieuwe instalatie maken van windows als je gewoon een eigen legale windowsversie hebt?

Het is me nu al een paar keer gebeurd dat ik vista heb geinstaleerd met invoering van de bijgeleverde code die op de sticker staat en dat ik een aantal dagen later toch rechts benden op de browser te zien kreeg dat ik windows moest activeren terwijl ik met instaleren dat al lang had gedaan.

Heeft dit misschien te maken met het instaleren van een volgend servicepack dat gewoon als update wordt aan gegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jean-Pierre, het betreft een originele aangekochte dvd.

@clarkie , Ik heb de activatiekey van de aangekochte dvd uitgevoerd die moet worden uitgevoerd bij de vista-instalatie later kreeg ik dus de melding te zien dat windows binnen 30 dagen geactiveerd diende te worden.

Dus de opties voor het aanvragen uitgevoerd die werden aangegeven en door Microsoft te bellen een activatie key gekregen.

De activatiekey verschilt wel degelijk van de door MS verkregen activatiecode.

Ik kreeg de indruk dat dit me niet echt in dank werd afgenomen gezien de reactie van de MShelpdesk en met de waarschuwing dat dit toch de laatste keer was dat me een key werd gegeven.

Dit vind ik eigenlijk te ver gaan gezien ik zelf dus appart bij een pczaak de vista homepremium dvd daar heb gekocht.

Nu heb ik dezelfde dvd weer opnieuw geinstaleerd dus ik ben benieuwd of ik nu weer de' binnen 30 dagen activeren' waarschuwing rechts onder in de browser zal krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te controleren of je exemplaar van Windows Vista is geactiveerd:

1. Klik op Start en klik op Computer.
  2. Klik op Systeemeigenschappen op de werkbalk.
  3. Je kan nu bij Windows activeren onderaan het veld Systeemeigenschappen zien wat de activeringsstatus is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

clarkie ; heb even nagecheckt en er staat:

(afbeelding sleuteltje) nog 27 dagen om windows te activeren klik hier als u windows wilt activeren.

Cijfers-oem-cijfers productcode.

Dus ik verwacht binnenlort weer de waarschuwing rechts onderin de browser.

b.v.d

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan was mij de benaming OEM me tot dusver niet duidelijk.

Het betreft wel degelijk een in de winkel gekochte vista dvd dus ik voel me toch wat benadeeld hierdoor maar ik heb hem al te lang en is te vaak geinstaleerd om hier nog respons op te halen.

Dan wordt het waarschijnlijk toch windows 7 maar hoe weet ik nu dat ik een dvd koop die voor mij onbeperkt te gebruiken is

op mijn computer?

Moet ik trouwens voor een instalatie van w7 mijn hard schijf formateren?

Ik heb trouwens even zoeken en kom tot de conclusie dat een OEM versie zo'n 100 euro goedkoper is dan een originele dvd.

update: als je de duvel op z'n staart trapt dan zal je het hebben: ik kreeg net al de eerste melding te zien.

aangepast door cloud
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst vraag je in de winkel achter een Retail versie van Windows 7.(let wel dat deze een stuk duurder is als een OEM versie)

Normaal MAG een OEM versie zelfs NIET verkocht worden zonder een PC trouwens.

Als je Windows 7 installeerd is het inderdaad steeds aan te raden om je HD te formateren maar dit kun je doen tijdens de installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wolk,

Of het je veel verder helpt weet ik niet, maar misschien is het toch nuttig voor jou en eventuele lezers van je probleem.

Het programma van Magic Jelly Bean »www.magicaljellybean.com/keyfinder« vindt in ieder geval je Product ID én je CD key, zowel als je gebruikte computernaam en de officiële gebruiker. Zo kan je alle twijfel uitsluiten.

m.v.g., | WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.