Ga naar inhoud

Welke mbp

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik ben van plan om een macbook pro te kopen. Met name de 13 inch (want mijn budget is maar €1500).

Mijn vraag is nu?

Welke configuratie is het beste voor video en photo editing (niet professioneel ofzo, gewoon als hobby, dus geen high end).

Ofwel kies ik voor de 2.3 Ghz i5 met 8GB ram ( 2x 4GB) en een harde schijf van 500 Gb (5400 rpm)

(ik kies hier voor de 8gb omdat de videokaart samen werkt met het werkgeheugen, dus is 8gb beter toch?)

of

de 2.7 Ghz i7 (standaard model)= 4GB ram, harde schijf van 500 Gb (5400 rpm)

Beiden hebben een dezelfde grafische kaart (intel HD Graphics 3000) en de ram is DDR3, 1333 Mhz

Wat ik me ook afvraag is of het 13 inh scherm niet te klein is voor photo en video editing.

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 inch is wel niet groot en zeker niet om foto mee te werken.

Ik zou voor deze kiezen:

2.7 Ghz i7 (standaard model)= 4GB ram, harde schijf van 500 Gb (5400 rpm)

Het is niet zo dat videokaart samenwerkt met geheugen.

Geheugen wordt gebruikt voor de computer zelf en programma.

Bij bij tekening of foto wordt videokaart geheugen gebruikt en indien te weinig dan harddisk geheugen.

Daarbij 8 Gb zal je niet vlug nodig hebben.

Wel spijtig dat je geen 7200 rpm harddisk bij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of een 13 inch beeldscherm te klein is voor foto en videobewerking maar je zou naar een winkel kunnen lopen bijv. mediamarkt en dan een 13 inch beeldscherm op zoeken (of laptop scherm) en dan even kijken wat je er van vind.

staat jouw budget geen 8GB ram toe bij de I7 2.7 GHz of kan dat gewoon niet?

ik zou geen extra HDD kopen voor in een mac omdat de mac's al zo klein zijn en meestal moeite hebben met de warmte. in plaats daarvan zou ik gewoon een externe harde schijf nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de 2.7 Ghz, heb ik geen extra HDD.

o, de PC die ik nu heb heeft een pentium dual core E 5300 @ 2.60 Ghz met 2 Gb ram en een intel G41 express chipset en die draait alle programma's die ik nodig heb op een redelijke snelheid.

Dus de mbp i7 is waarschijnelijk sneller dan deze? Dus bv photoshop enzo zullen waarschijnelijk sneller werken op de mac omdat die toch een beter en nieuwere processor heeft. Is de videokaart van de mac ook beter of niet?

aangepast door boomie
Link naar reactie
Delen op andere sites

i7 is een pak sneller dan pentium dual core E 5300 @ 2.60 Ghz hoor.

Photoshop zal niet werken op mac tenzij je photoshop voor mac koopt.

Maar in mac zit standaard een heel goede tekenprogramma die beter is als ik mij niet vergist heet dat finale of zoiets.

Voor de duidelijkheid: je kan geen windows programma installeren in mac of andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.