Ga naar inhoud

Belkin router netwerkprobleem

Aanbevolen berichten

Hallo,

Enkele maanden terug kocht ik een belkin router. De functioneerde perfect. Op de aangesloten computer heb ik windows 7 en op de laptop die draadloos verbonden is heb ik windows XP. Die laptop vindt onze router wel, maar bij het verbinden loopt het telkens mis. Zo krijg ik telkens 'slechte of geen verbindingsmogelijkheid'. Het heeft niks te maken met de afstand want de laptop staat vlak naast de pc.

Kan iemand me helpen? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

In XP

Ga naar configuratiescherm / netwerkverbinding

Klik op draadloos en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op tab draadloze netwerk

Onderaan ziet je router(s)

Zie je daar meer dan 1 routers?

Zo ja dan zet je de uwe omhoog tot hij op de eerste rij staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In XP

Ga naar configuratiescherm / netwerkverbinding

Klik op draadloos en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op tab draadloze netwerk

Onderaan ziet je router(s)

Zie je daar meer dan 1 routers?

Zo ja dan zet je de uwe omhoog tot hij op de eerste rij staat.

Ik snap niet waar ik op draadloos kan klikken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uitgevoerd wat u had gezegd en hem dus als eerste in de lijst geplaatst, maar het probleem blijft zich voordoen. Als ik het netwerk selecteer krijg ik telkens "netwerkadres verkrijgen" en daarna "beprekte of geen verbindingsmogelijkheden". Het icoontje onderaan is dan ook het computertje met de 3 boogjes en een geel uitroepingsteken.

---------- Post toegevoegd om 17:58 ---------- Vorige post was om 17:56 ----------

Als ik op die "beperkte en... verbinding" klik krijg ik de uitleg dat het probleem voorkomt omdat het netwerkt geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je weer op dezelfde icoon klikt zie je een vakje "eigenschappen". Klik daarop je ziet dan de onderdelen van je netwerkadapter configuratie.

Eén ervan zijn de TCP/IP instellingen. Klik hierop. Op het eerste schermpje zou je moeten zien "Verkrijg automatisch IP adres". Dit moet aanstaan.

Als dit niet lukt, probeer eens de laptop met een kabeltje aan de router te hangen ?

Ik neem aan dat je op de andere PC wel internet hebt ? Heeft de laptop ooit internet gehad ?

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je met windows 7 of XP internet hebben?

Met allebei, we hebben een laptop met windows XP en een met windows 7, onze hoofd-pc waar we wel internet op hebben en waaraan de router verbonden is beschikt over windows 7.

---------- Post toegevoegd om 16:41 ---------- Vorige post was om 16:38 ----------

als je weer op dezelfde icoon klikt zie je een vakje "eigenschappen". Klik daarop je ziet dan de onderdelen van je netwerkadapter configuratie.

Eén ervan zijn de TCP/IP instellingen. Klik hierop. Op het eerste schermpje zou je moeten zien "Verkrijg automatisch IP adres". Dit moet aanstaan.

Als dit niet lukt, probeer eens de laptop met een kabeltje aan de router te hangen ?

Ik neem aan dat je op de andere PC wel internet hebt ? Heeft de laptop ooit internet gehad ?

Met een kabel hebben we wel internet. We hebben dus een hoofdpc waarop de router is aangesloten, die heeft natuurlijk internet. Op onze beide laptops die we draadloos willen verbinden lukt het niet. En ja, beide laptoppen hebben al internet gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Windows 7:

Geeft het merk, model en type van laptop of pc

Voor windows XP

Geeft het merk, model en type van laptop of pc

Bij laptop ziet je onderaan en bij pc meestal van achter

Indien geen merk:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is duidelijk wel wat veranderd in uw configuratie. In uw eerste post praat u over 1 laptop nu over twee. Eén laptop heeft draadloos gewerkt en de vast verbonden PC werkt ook.

Aangezien nu er nu geen van beide draadloze verbindingen werkt, lijkt me het probleem in de instellingen van de router te zitten.

Het symtoom dat u beschrijft duid erop dat de laptops wel het radiosignaal ontvangen maar dat de router hen geen toegang geeft. Een draadloze verbinding wordt normaal beveiligd om tegen te gaan dat derden toegang krijgen tot uw netwerk. Dit houdt in dat zowel op de router als op de laptops deze beveiliging correct moet ingesteld zijn. Aangezien één laptop heeft gewerkt is dit blijkbaar ooit gebeurd. Dus het lijkt erop dat deze instellingen zijn gewijzigd (kan bijvoorbeeld met een "factory reset"), of uw laptops proberen op een andere router te connecteren (dat is wat Stegisoft probeerde uit te vinden).

Afgaande op uw antwoord op zijn vraag "zien" de laptops verschillende routers. U herkent een router aan zijn "SSID" (naam). Deze kan ingesteld worden op de router zelf en staat per default gewoonlijk op het merk of type van de router.

U kan de gevevens van de router achterhalen door op de vast verbonden PC het volgende te doen :

Ga naar "Start" en typ in het invulvakje onderaan "cmd" (zonder aanhalingstekens).

U krijgt nu een Dos venster:

Typ "ipconfig"

U krijgt nu een scherm soortgelijk aan het volgende :

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]

Copyright © 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\Patrick>ipconfig

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection 3:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

Connection-specific DNS Suffix . :

Wireless LAN adapter Wireless Network Connection 3:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

Connection-specific DNS Suffix . :

Wireless LAN adapter Wireless Network Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : lan_dn

Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::f9ee:4d6c:25a2:d9b8

IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.135

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Er zullen meerdere adapters zijn, u hoeft alleen maar naar de verbonden adapters te kijken.

Kunt u de gevens die u krijgt (op de drie PC's) even posten ?

Tenslotte :

Kunt u het exacte type van de router opgeven ?

Heeft u de router zelf geïnstalleerd en kunt u in de configuratie ervan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.