Ga naar inhoud

Excel 2007: link tussen cellen in een document of tussen verschillende documenten...

Koen7

Aanbevolen berichten

Ik zou graag een document opmaken met verschillende tabbladen.

In het eerste tabblad zou ik graag een lijst maken met zo'n honderden gegevens (boekenlijst), telkens bestaande uit een cijfercode, die gelinkt is aan de informatie (titel boek, auteur, uitgeverij, ...)

In een tweede tabblad zou ik namenlijst van mijn leerlingen willen maken.

Het is de bedoeling dat ik in mijn derde tabblad (of desnoods een ander excel-bestand) gewoon de cijfercode intik van het boek en dat de info over dit boek automatisch tevoorschijn komt.

En dat ik met het klasnummer van de leerling automatisch de naam (en voornaam) ervan krijg.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen? Of waar ik eventueel de uitleg daarover terugvind...

Alvast bedankt,

als deze programmering mij zou lukken, dan zou dat super zijn voor mij!

Koen1.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koen,

Zet in "invulblad C7" de volgende formule:

=ALS(AANTAL($B7)=1;VERT.ZOEKEN($B7;boekenlijst!$B$6:$F$26;KOLOM()-1;0);"")

En kopiër hem door naar F19

Dit zal je vast een eindje op weg helpen, maar hoe wil je in C3 de naam van de leerling automatisch laten invullen, ik zie nergens een verband tussen een boek en een leerling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bucky,

Alvast bedankt voor de reactie.

Ik heb je formule uitgeprobeerd, maar het is toch niet helemaal zoals ik het zie.

Trouwens, dat van die naam van die leerlingen laat ik vallen, dat los ik op een andere manier op.

Maar het is wel mijn bedoeling dat er op het invulblad enkel de code van het boek uit de boekenlijst moet komen, en dat daardoor de andere gegevens (titel, auteur, uitgeverij, ...) automatisch ingevuld worden.

Ik hang een boekenlijst in mijn klas, met meer dan 100 boeken op. Die lijst kan trouwens nog verder aangevuld worden in de loop van de tijd.

De leerling vult op zijn document op de computer de code van het boek in en dan komen alle gegevens over dit boek automatisch in het invuldocument tevoorschijn.

Zo krijg ik op het einde van het schooljaar een mooi overzicht per leerling.

Ik ben dus op zoek naar een formule/code om op de boekenlijst de gegevens uit verschillende cellen te koppelen aan één code in een andere cel.

En er zou een link moeten gelegd worden tussen beide tabbladen, zodat ik bij het intikken van een code automatisch de info uit de andere cellen krijg.

Hopelijk vindt er iemand een oplossing voor dit probleem.

Ik stuur nog eens mijn aangepast excel-bestand mee in bijlage.

Alvast bedankt!

KoenKoen1.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.