Ga naar inhoud

windows xp PC bevriest

KenM_

Aanbevolen berichten

Kijk pagina 3, bericht #21. De oorzaak van het probleem.

Hallo

Ik heb al even het vervelende probleem dat de pc* van mijn ouders op een willekeurig tijdstip bevriest. Wanneer dit gebeurd, stopt alles met werken. De muis en toetsenbord reageren niet meer. Ik heb gedacht dat het misschien aan de drivers van mijn videokaart lag, maar toen ik aan het printen was en hij vastliep tijdens het printen, stopte hij ook met printen. Dus - volgens mij - ligt het niet aan de videokaart. Ik heb ook al gezocht op verschillende fora. Er zijn veel gelijkaardige problemen, maar ze zijn nooit perfect hetzelfde en geen oplossing helpt mijn pc. Ik heb pas geleden ook een memtest gedaan met de hirens' boot cd, geen fouten gevonden. In de logboeken vindt ik niets speciaal, wel veel waarschuwingen over een usb aansluiting. Ook heb ik ooit de usb van de printer uitgetrokken en toen bevroos de pc ook. Zou een usb stuk kunnen zijn? Apparaatbeheer meldt geen fouten.

Ik heb ook onlangs een nieuwe Windows XP geïnstalleerd op die pc, dit probleem gebeurde al voor dat ik dit gedaan had en gebeurt nog steeds.

*http://speccy.piriform.com/results/RFhY2BWQrNnfrwPFVm0o3Zw

Het is niet de beste pc, maar hij doet nog altijd wat hij moet doen. :)

Ik hoop dat iemand een oplossing voor dit probleem heeft. Alvast bedankt!

Ik wist niet zeker dat dit de juiste sectie was voor dit probleem, dus als je vindt dat dit in een andere sectie thuishoort verplaats ik het wel.

Ken

aangepast door KenM_
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Download en installeer Speccy (klik er op)

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (klik er op) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je volgend bericht hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch de tijd nemen om dat eens tot in de kleinste details te doen...niet enkel stofzuigen, maar ook de schoepen van de fans 100% zuiver maken (zuiver borsteltje/penseeltje) en desnoods ook gebruik maken van gecomprimeerde lucht.

Een herinstallatie van je besturingssysteem heeft het probleem helaas niet kunnen oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima, hou ons maar op de hoogte van de evolutie.

Doe het rustig, in detail en ga vooral voorzichtig te werk.

Koppel de spanning en alle randapparatuur af en zorg er voor dat je statisch ontladen bent door bijvoorbeeld een ongeschilderd deel van de verwarming aan te raken...zoals reeds aangehaald is een zuiver borsteltje een onmisbaar attribuut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt Clarkie :)

Ik had nog zo'n pc cleaning kit liggen. Daarbij zaten fijne borsteltjes bij, ideaal voor het zuiveren van de fan. De pc is nu stofvrij en aan het draaien. Tot nu toe nog niet vastgelopen, laten we hopen dat dit zo blijft ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.