Ga naar inhoud

hoe boven ook draadloos internet hebben?

Gast oostlimburgse

Aanbevolen berichten

Gast oostlimburgse

goede middag

Ik heb sinds vorige week draadloos internet beneden. Bedoeling is dat we boven (in een andere ruimte dus) ook op internet kunnen. Ik krijg daar steeds de melding dat er geen signaal is.

Hoe kan ik dit verhelpen?

voor de duidelijkheid: ik heb 1 laptop en krijg draadloos internet van Telenet.

Die hebben zo'n draadloze router (denk ik dat het heet :-/ geïnstalleerd

Alvast bedankt voor jullie hulp :top:

gr

limburgse

aangepast door oostlimburgse
nog iets vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een paar mogelijkheden;

De basis is altijd dezelfde, je moet een gedeelte van de afstand bedraad overbruggen:

• De beste oplossing is een netwerk kabeltje trekken van de Telenet router naar de eerste verdieping en daar een draadloos accespoint installeren, of een draadloze router. Het tweede heeft voor en nadelen, het is iets moeilijker te configureren, maar je hebt wel meer mogelijkheden omdat je meteen ook een aantal bedrade aansluitpunten hebt op de verdieping. Het klinkt raar maar een draadloze router is dikijls ook goedkoper (gewoon omdat er meer van verkocht worden).

• Als een kabel trekken geen optie is kan je via het eletriciteits net proberen te gaan. er bestaan toestellen die het netwerk signaal via de eletriciteits leiding sturen. Dus een naast je Telenet router en één op de verdieping. Sommige van die adapters hebben zelf een radio aan boord dus zo kan je ook wireless op de verdiepig geraken. Eén voorwaarde, de beide stopcontacten moeten via dezelfde electriciteitsmeter lopen. Het bekenste merk is Devolo maar je hebt er ook van TP-Link e.a.

• Er is nog een derde (nood) oplossing maar is wel de laatste die je kan overwegen, namelijk twee (of meer) sterke wireless routers installeren die via WDS (wireless distribution system) werken. Het is een variant op de eerste oplossing maar dan zonder kabel tussen de routers. Het is echter onvoorspelbaar of het zal werken en het is niet erg performant omdat de communicatie tussen de routers ook via de radio verbinding loopt. En het is ook vrij duur, aangezien je meer toestellen nodig hebt. Een laatste redmiddel dus, maar soms werkt het wel.

Hoe er rekening mee dat je met radio signalen werkt en elke omgeving anders is. Raar maar waar, een te sterk signaal kan ook problemen geven. Als ik zelf installaties doe (bij bedrijven dus) zal ik altijd eerst testen, maar als particulier heb je die mogelijkheid niet altijd of je moet een hele goede PC shop vinden.

En als het enigszins kan, hou het simpel en trek een draadje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast oostlimburgse
Je hebt een paar mogelijkheden;

De basis is altijd dezelfde, je moet een gedeelte van de afstand bedraad overbruggen:

• De beste oplossing is een netwerk kabeltje trekken van de Telenet router naar de eerste verdieping en daar een draadloos accespoint installeren, of een draadloze router. Het tweede heeft voor en nadelen, het is iets moeilijker te configureren, maar je hebt wel meer mogelijkheden omdat je meteen ook een aantal bedrade aansluitpunten hebt op de verdieping. Het klinkt raar maar een draadloze router is dikijls ook goedkoper (gewoon omdat er meer van verkocht worden).

• Als een kabel trekken geen optie is kan je via het eletriciteits net proberen te gaan. er bestaan toestellen die het netwerk signaal via de eletriciteits leiding sturen. Dus een naast je Telenet router en één op de verdieping. Sommige van die adapters hebben zelf een radio aan boord dus zo kan je ook wireless op de verdiepig geraken. Eén voorwaarde, de beide stopcontacten moeten via dezelfde electriciteitsmeter lopen. Het bekenste merk is Devolo maar je hebt er ook van TP-Link e.a.

• Er is nog een derde (nood) oplossing maar is wel de laatste die je kan overwegen, namelijk twee (of meer) sterke wireless routers installeren die via WDS (wireless distribution system) werken. Het is een variant op de eerste oplossing maar dan zonder kabel tussen de routers. Het is echter onvoorspelbaar of het zal werken en het is niet erg performant omdat de communicatie tussen de routers ook via de radio verbinding loopt. En het is ook vrij duur, aangezien je meer toestellen nodig hebt. Een laatste redmiddel dus, maar soms werkt het wel.

Hoe er rekening mee dat je met radio signalen werkt en elke omgeving anders is. Raar maar waar, een te sterk signaal kan ook problemen geven. Als ik zelf installaties doe (bij bedrijven dus) zal ik altijd eerst testen, maar als particulier heb je die mogelijkheid niet altijd of je moet een hele goede PC shop vinden.

En als het enigszins kan, hou het simpel en trek een draadje.

Thanks Promind !!

Ga na even nadenken over of nog een kabeltje of die adapters via elektriciteitsnet. Alles staat op 1 meter dus dat is al oké.

Je zegt " via het elektriciteitsnet proberen te gaan" => bedoelt dit dat dit niet altijd werkt? Want dat zou voor mij wel de makkelijkste optie zijn.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je binnen een stroomverdeler = electriciteits meter blijft, werkt het 99% ;-). Als je via een webshop koopt dan kan je je altijd beroepen op de 14 dagen "bedenktijd". Het enige nadeel is dat het iets minder snel is dan gewone kabel, maar het is sneller dan draadloos dus maakt dat niet veel uit.

Zeker als je een goed merk neemt is het een goed alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast oostlimburgse

:top:

ik heb ff opgezocht en de MSCI homeplug komt als één van de besten eruit. Is iets duurder (+- 100 euro) maar je hoeft zo goed als niets te installeren. En nooit problemen.

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik ga straks naar de shop om die dingen te halen.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast oostlimburgse

Bedankt, maar heb je reactie te laat gezien. Ben daarstraks naar de telenet winkel in de buurt gegaan en heb me 3 homeplugs aangeschaft: 1 voor bij de router. 1 voor boven bij pc en nog ééntje voor digitale tv boven.

Had een beetje schrik voor de installatie, maar heb niets moeten doen! De verkoper zei enkel de adapters in te steken en de rest gebeurt vanzelf en inderdaad. Gaat perfect. Mama heeft nu ook internet boven.

Heb een extra digibox gekocht, zodat ze ook zelf digitale tv heeft.

We zijn allebei supercontent, want een kabel trekken.. daar zag ik eerlijk gezegd toch tegen op.

Eind goed, al goed! :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.