Ga naar inhoud

Bsod


Emoticons

Aanbevolen berichten

Het laatste half jaar valt mijn laptop zeer regelmatig uit. Op willekeurige momenten geeft hij een bsod. De foutmeldingen zijn ook altijd anders (soms komt dezelfde wel eens terug, maar ik heb er ondertussen al veel verschillende zien passeren). Is er een mogelijkheid om het zelf op te lossen of moet je hier sowieso voor naar de winkel gaan (maar dat kost mij als studente dan weer veel geld). Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptops krijken na een tijdje gemakkelijk last van warmte, door stof in het toestel. Hieronder vind je heel wat een info van een specialist terzake.

Mijns inziens zit je laptop inwendig vol stof...veel hangt uiteraard af van de ondergrond waar ie op gebruikt wordt...

Een laptop zuigt zijn (zuivere?) koellucht veelal langs de onderzijde aan en als ie dan op stof, kleding, tafellaken of donsdeken staat dan besef je meteen dat ie een pak stof mee naar binnen zuigt...deze stofdeeltjes komen voor de opening te zitten langs waar de 'warme' lucht afgevoerd wordt en vanaf dat moment stijgen de temperuren enkel nog...

Een oplossing is het demonteren van de dekseltjes onderaan om hem dan inwendig stofvrij te maken...ventilator, openingen, enz. benaderen dus.

Maar, dan moet je uiteraard wel secuur te werk gaan...en, indien ie nog in garantie is zou ik dat overlaten aan de pc-boer, omdat anders je garantie kan vervallen...vandaar mijn vraag naar de garantietermijn.

Meer info over temperaturen en stofvrij maken vind je in dit (klik er op) topic.

Hopelijk helpt dit je verder

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het merk en type van je laptop vermelden in een volgende post en ook het volgende uitvoeren :

Download en installeer Speccy (klik er op)

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (klik er op) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je volgend bericht hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik heb geprobeerd te doen wat je vroeg, hier is de link:

http://speccy.piriform.com/results/pr48ZGab2Ejn6wn1PKC7h2L

Mijn laptop is een Packard Bell, een EasyNote TN (meer info nodig?)

---------- Post toegevoegd om 19:40 ---------- Vorige post was om 19:26 ----------

Laptops krijken na een tijdje gemakkelijk last van warmte, door stof in het toestel. Hieronder vind je heel wat een info van een specialist terzake.

Hopelijk helpt dit je verder

mvg

Dank je voor de tip. Als het hierdoor komt, dan zal ik er wel mee naar de winkel gaan. Maar ik denk dat het een ander probleem is, want soms crasht hij al als ik hem net opzet of als hij helemaal niet warm aanvoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm, nog nooit :P Ik ken er echt niets van. Ik let er wel op dat ik altijd een hard boek ofzo onder mijn laptop leg en niet rechtstreeks op een matras ofzo zet. Mijn batterij is ondertussen (na anderhalf jaar) volledig kapot, dus die heb ik eruit gehaald en nu hang ik continu aan de netstroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Windows werd eind december 2008 geïnstalleerd...ruim 2.5 jaar geleden dus.

Dus naar winkel gaan om stofvrij te maken?

En kan die batterij er iets mee te maken hebben? Want die viel op de meest onverwachte momenten uit, dus mijn laptop is zeker 50 keer plots zonder stroom uitgevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen ook eens een blik werpen op die blue screens, misschien maken die ons iets wijzer.

Download Blue screen view.

Installeer het en start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string (bug check tekst)

  • bug check code
  • caused by driver (veroorzaakt door stuurprogramma)

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 10 of 15. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.