Ga naar inhoud

windows wil externe harde schijf formateren


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb problemen met mijn externe harde schijf, telkens als ik mijn harde schijf aankoppel aan mijn pc vraagt windows om mijn harde schijf te formateren. in deze computer zie ik de harde schijf staan maar als ik hem wil openen

bevriest windows verkenner. ik heb ook al geprobeert om mijn harde schijf te openen in dos maar dit lukt ook niet. als ik bestand beheer open en ik sluit mijn harde schijf aan blijft bestandbeheer ook hangen.

Deze harde schijf heeft tot nu toe altijd goed gewerkt op deze pc en ik zou graag de bestanden die erop staan willen behouden.is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? ik heb al eens op internet rond gezocht maar die lossen alles op via bestandbeheer waar ik dus niet in geraak. De hdd is ook niet gevallen geweest. op andere pc krijg ik ook deze meldingen. heb ook al andere kabels geprobeert enz. ik zou hem kunnen binnen doen om de bestanden te redden maar dit kost me toch net iets teveel. Alvast bedankt, Jelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is de Externe HD?

Wat je eventueel kunt proberen is deze uit de behuizing te halen en even in je PC aansluiten rechtstreeks.

Misschien dat je dan wel toegang krijgt tot de gegevens die erop staan.

Nu is het inderdaad zo dat de laatste tijd redelijk wat meldingen binnen komen over problemen met WD harde schijven en dan vooral de Externe varianten van het merk zoals Clarkie reeds aangaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen maar beamen wat mijn mede forum genoten zeggen. De 1 TB schijven en zeker de WD's geven veel problemen (ik heb er zelf 3 :dong:).

Ik heb daarstraks je schijf eens gegoogled en ze valt niet meer onder garantie vrees ik. Nu geld de garantie alleen op de schijf zelf uiteraard, wat je kwijtraakt aan gegevens valt niet te recupereren. WD repareert geen schijven (de anderen ook niet).

Maar inderdaad proberen de schijf rechtstreeks in een PC aan te sluiten is je beste kans. Het defect kan ook in de behuizing of de USB aansluiting zitten. Ik heb er zo al een paar kunnen redden.

Wat soms ook een oorzaak kan zijn is de voeding van de externe box, dus als je die kan wisselen is dat een poging waard.

Hier een link naar de support site van WD. Misschien vind je hier nog iets dat je kan helpen.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.