Ga naar inhoud

windows wil externe harde schijf formateren


Aanbevolen berichten

Ik heb de harde schijf rechtstreeks in mijn pc ingebouwd en nu kan ik er wel in mijn schijfbeheer geraken. de oplossing van de meeste andere problemen (de stationsletters verwisselen) werkt wel nog niet. ook kan ik in de eigenschappen geraken. volgens bestandbeheer is de schijf RAW. is er een manier om hem toch ntfs te laten lezen zonder te formateren? of om van een raw schijf de bestanden er met een programma of zo af te halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan programma's die beweren dat ze dat kunnen, maar heb er eigenlijk geen ervaring mee.

Het probleem is dat elke poging die je doet ook het risico vergroot dat je nog meer schade aanricht. Alles hangt ervan af hoeveel de data je waard is. Gaat het om kritieke dingen dan kan ik je alleen maar een recovery center aanraden. Dat is erg duur, maar gewoonlijk werken ze op "no cure, no pay" basis, buiten dan de bestekkosten die ook al kunnen oplopen.

Wil je dat soort geld niet besteden dan kan je zo'n recovery software altijd eens proberen, misschien zijn er mensen op het forum die er ervaring me hebben. Het zal ervan afhangen wat er juist mis is met de schijf. In de meeste gevallen is de data er nog wel maar is de (TOC) inhoudstabel beschadigd of weg ... .. In theorie kan de data dus (gedeeltelijk) terug worden opgebouwd.

Probeer zeker niet om de schijf te formateren ofzo, dat maakt het alleen erger.

Toch succes gewenst

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, da's eens lekker veel en duidelijke informatie in de topic-start! Perfect, daar hebben anderen ook wat aan! Net een ander topic aangevuld, zie http://www.pc-helpforum.be/f111/externe-harde-schijf-moet-geformatteerd-worden-35445/index3.html. Dit probleem is vrijwel identiek en dus bekend. Gezien de manier waarop de TS al heeft geschreven, bent u bekend met het een en ander betreffende computers, en ik denk dat u zelf wel kunt uitvissen wat er uit deze post wel en niet voor u van toepassing is.

Mocht u een andere schijf willen gaan gebruiken, raadt ik zeker aan om te gaan voor een Seagate of een Samsung. WD heeft helaas de afgelopen twee jaar bewezen wel te willen innoveren, maar niet de kwaliteit voldoende te bewaren. Dat is jammer, ze waren een van de besten.

Het omzetten van een RAW-bestandsformaat naar NTFS is NIET mogelijk zonder grote risico's voor de gegevens. Dit klinkt gek, omdat het origineel ook een NTFS was, maar dit ligt in het feit dat de structuur van het bestandssysteem opnieuw wordt opgesteld. De MFT (Master File Table) zal opnieuw opgebouwd worden, en daarbij gaan in ieder geval enkele, en waarschijnlijk alle bestandsnamen en -verwijzingen verloren. Ook in uw geval zou ik zeggen dat de data belangrijker zijn dan de datadrager.

Wat betreft de garantietermijn: Volgens Europesche regels moet deze vand e fabrikant uit minimaal 2 jaar bedragen. Controleer dit nog eens goed! Mocht WD op de site toch van één jaar zijn uitgegaan, kunt u via iedere erkende WD-leverancier (zoals Paradigit) een RMA laten opstellen, waarbij u vermeldt dat dit echt volgens de hier geldende regels diet te gebeuren, en niet de USA-regels. Zeer grote kans dat WD dan alsnog uw schijf voor u zal vervangen. Over het algemeen doen ze hier minder moeilijk over dan de meeste mensen denken. En waarom? Op deze manier krijgen ze twee dingen binnen: Een fout in hun eigen hardware (kunnen ze kijken of deze in de toekomst te voorkomen is) en reserve-onderdelen voor hun eigen DataRecovery-tak. Deze schijven worden vaak via-via doorverkocht aan dataherstellers of intern gebruikt voor testen en onderzoek.

Hopelijk heb je wat aan de andere posting!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.