Ga naar inhoud

Klikbare knop in excel

Aanbevolen berichten

Hallo medeforumers.

Ik ben een verwoed hengelsporter en voor het berekenen van de uitslag gebruiken wij ringetjes.

Per lengte gebruiken wij een kleur, die kleur staat ook gelijk aan een gemiddelt gewicht en aantal punten.

De som die wij hiervoor gebruiken is;

het aantal punten minus het aantal vis en dat vermenigvuldigt met 50 ( het laatste geeft dan het gewicht aan ).

Nu heb ik een bestandje gemaakt welks mij dus enig rekenwerk uit handen neemt.

En tot zover werkt hij goed.

Ik hoef alleen in de eerste kolom, per kleur de aantallen in te vullen en het aantal punten en het gewicht worden mooi netjes weergegeven.

Als ik dit bestandje op mijn pda/smartphone zet, werkt deze ook gewoon naar behoren.

Maar om de aantallen in te vullen moet ik steeds gebruik maken van het virtueel toetsenbordje.

Persoonlijk vind ik dat een gepiel van niks....................

Nu is mijn vraag, kan ik in deze eerste kolom, waar ik de aantallen neer moet zetten ipv van cijfers ook iets

laat maar zeggen "klikbaars" alszijnde een knop neer zetten.

Bijvoorbeeld al ik 1 x klik de waarde 1 wordt neergezet en bij 2x klikken 2 en bij 3x 3 enz.

Maar dan ook dat op de knop deze waarde wordt weergegeven.

En als dat kan, kan iemand mij dan ook uitleggen hoe?

Alvast bedankt

Ik weet niet of het mij lukt, maar ik zal proberen het bestandje hierbij te voegen.

excelsior.xlsx

aangepast door Amadeus1966
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een xlsm bestand, oftewel een Excel bestand met ingeschakelde macro's.

Je moet dan op je lint de tab ontwikkelaars hebben staan, en via de tab ontwikkelaars > Instellingen voor macro's > op: "Alle macro's uitschakelen met melding" zetten.

Heb je het tabje "ontwikkelaars" niet in het lint staan, kun je het er op zetten door:Links boven op het Office logo te klikken > kies onderaan voor: Opties voor Excel > Aanpassen > Populaire opdrachten > Tabblad ontwikkelaars, en druk op OK.

Als het goed is staat nu op het lint het tabje Ontwikkelaars.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.