Ga naar inhoud

acer aspire 5630 valt iedere keer uit en start vanzelf weer op

pippi

Aanbevolen berichten

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De laptop valt uit bij gewoon gebruik na ongeveer een uur/anderhalf uur. Het enige wat ik op de laptop doe is internetten, mail checken en werken in officeprogramma's.

Dingens als foto''s bewerken en games spelen doe ik er niet op. Niets bijzonders dus wat veel vergt van mijn laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geheugenproblemen geven meestal wel een blue screen en dat is hier niet het geval.

Een geheugentest kan echter nooit kwaad.

Sluit alle toepassingen, ga dan naar start en typ geheugen

Bovenaan bij de resultaten klik je op windows geheugencontrole.

Kies voor de eerste optie.

De pc zal herstarten en de controle uitvoeren. Na de controle zal de pc opnieuw herstarten en de resultaten tonen.

Je kan ook nog een schijfcontrole doen.

Je opent de verkenner en klik met rechts op de C schijf.

Kies in het lijstje voor eigenschappen en open dan de tab Extra.

Klik dan bij foutcontrole op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op starten

Waarschijnlijk ga je nu een melding krijgen dat de controle niet kan uitgevoerd worden omdat de schijf in gebruik is.

Er is dan ook een vraag of de controle moet uitgevoerd worden bij de volgende opstart. Bevestig dit en herstart de pc.

Bij opstart zal de schijf gecontroleerd worden; na de controle krijg je een overzicht van de gevonden fouten en zal de pc gewoon verder opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pippi,

Eerst doen wat Kweezie Wabbit en de andere krakken voorstellen,maar heb je al eens geprobeerd om je laptop te gebruiken zonder accu,enkel op netstroom?Het is maar een voorstel zeker niet zaligmakend!:hmmmm:

Amicale groeten.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie maar één bron die ons meer info kan geven en dat zijn de systeem logfiles. Ik ga even overleggen hoe we die kunnen bekijken.

Verder zie ik alleen dat UAC is uitgeschakeld. Dat wil zeggen dat bepaalde programma's kunnen starten zonder eerst een prompt te geven. Zou je de UAC zolang terug kunnen aanzetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

UAC staat voor "User Account Control" en is een veiligheidsoptie die u terugvind bij Beheer - Gebruikers.

post-26208-1417704509,8025_thumb.jpg

U kiest de onderste optie voor uw account :

post-26208-1417704509,7639_thumb.jpg

en u zet de setting op standaard, tweede hoogste level.

Het resultaat is dat u verwittigd wordt wanneer een programma veranderingen aan uw systeem wil maken, u kunt dan wel gewoon confirmeren.

Misschien geeft dit ons een spoor wat er gaande is. Normaal zou u de verwittiging niet mogen krijgen, bij routine gebruik van de PC. Gebeurt het toch kunt u dan even doorgeven met welk programma ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.