Ga naar inhoud

acer aspire 5630 valt iedere keer uit en start vanzelf weer op

pippi

Aanbevolen berichten

Beste Promind,

nadat ik mijn computer herstartte nadat ik de UAC op het een na hoogste leven heb gezet kwam de melding dat

CmCardmonitor MFC application verandering wilde aanbrengen van uit C:\windows\CmUCReye.exe van Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher.

Beste Kweezie Wabbit

Mijn reactie "Iemand nog geniale ideeën???? " in mijn post was niet persoonlijk bedoeld, maar uit frustratie dat het probleem nog niet gevonden is en ik iedere keer weer hoop heb dat het probleem wordt gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oké, dit wordt mss een beetje ingewikkeld maar laat ons het proberen. Een windows systeem houdt logfiles bij van zowat alles dat er met het systeem gebeurd. Hopelijk kunnen we daar een spoor vinden wat er mis gaat op het moment dat je PC vastloopt.

Om de logfiles te bekijken en bewerken vindt je hier de basis info.

Als je zover bent zou je deze procedure moeten volgen (met dank aan Kweezie Wabbit)

Open het logboek voor toepassingen.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 7 dagen en bij niveau vink je kritiek en fout aan. Klik op OK.

Selecteer alle gebeurtenissen

Klik nu onderaan in de kolom acties op geselecteerde gebeurtenissen opslaan.

Bepaal de lokatie en geef een naam om het bestand op te slaan.

Bij opslaan als selecteer je tekst (door tabs gescheiden) (.txt)

Het bestandje dat je dan gemaakt hebt kan je bij je post voegen. Hopelijk vinden we zo een aanwijzing naar de oorzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, nog een mysterieuze fout dus;-). Zou je het voorgaande nog eens kunnen doen maar nu voor de systeem log i.p.v. de toepassingen ?

Het begint er meer en meer op te lijken dat uw systeem bestanden beschadigd zijn. De fouten zijn zo uiteenlopend.

Moest dit het geval zijn, beschikt u over een Installatie/Recovery disk, of staat er eventueel één op de harde schijf ?

aangepast door ProMind
Recovery vraag bijgevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe inderdaad aan telewerken, maar dat doe ik zelden op mijn laptop. De problemen waren namelijk al aanwezig voordat ik de smartcardreader/token heb geïnstalleerd. Dus de problemen lijken ergens anders vandaan te komen.

Had overigens vorige week (doordat ik op mijn desktopcomputer even geen internet had) ingelogd op mijn laptop op mijn werkomgeving (telewerken) en toen had ik wel wat problemen om verbinding te maken. ik moest een paar instellingen wijzigen en toen deed hij het weer.

Ik heb vanuit windows een hersteldisc gmaakt, dus die heb ik nu op cd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een beetje onduidelijk in de logs wat nu eigenlijk de eerste oorzaak is.

De PC loopt vast doordat er iets mis gaat met de shadow copy service. Een mogelijke oorzaak is een probleem bij het (proberen) te installeren van SP1 voor Win 7. Indien dit proces niet helemaal gooed verlopen is (en ik zie geen SP1 op je systeem) dan zou dat de eerste oorzaak van het probleem kunnen zijn.

Kan je je herinneren of je problemen begonnen zijn na een installatie ( of poging tot) SP1 ?

Hoeveel vrije ruimte heb je nog op je harddisk ?

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

kan mij dat niet herinneren, maar volgens mij niet. De problemen zijn er al sinds oktober/november vorig jaar en toen was de PS1 volgens mij nog niet uit. Ik heb sindsdien geen installatie gedaan. Wel heeft windows updates gedaan (automatisch).

Ik hoop dat je hier iets mee kan (voor mij is het wat abacadabra namelijk)

Als ik naar de automatische updates kijk die microsoft heeft uitgevoerd staat PS1 daar niet bij. Zou het met PS2 te maken kunnen hebben? Volgens de geschiedenis van updates, is dat rond die tijd zo ongeveer geupdate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.