Ga naar inhoud

acer aspire 5630 valt iedere keer uit en start vanzelf weer op

pippi

Aanbevolen berichten

Er is nog geen Service Pack 2 voor Win 7. SP 1 is uitgekomen in maart van dit jaar, en heeft nogal wat problemen veroorzaakt bij het installeren via de automatische updates.

Er staat geen SP 1 op je systeem zo te zien.

Als je genoeg vrije ruimte op je harde schijf hebt, zou je dan SP1 eens kunnen proberen te instaleren via deze link ?

Je hebt de x(86) 32 bit versie nodig en zo'n 5 GB vrije ruimte op je schijf

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waarschijnlijk is de installatie van SP1 via de automatische updates mislukt.

Ga naar configuratiescherm en klik dan op probleemoplossing.

Klik dan onderaan bij systeem en beveiliging op de link Problemen met windows update oplossen.

Klik op volgende en als de probleemoplosser gedaan is zonder fouten, klik je op sluiten en ga verder met installatie van het SP1.

Als de probleemoplosser de gevonden problemen niet kan oplossen, maak dan een afbeelding van de resultaten van de probleemoplosser en ga verder met installatie van het SP1.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma van windows 7.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Om Windows 7 SP1 manueel te installeren, moet je het volgende doen.

Je kan het Service Pack 1 downloaden op deze pagina.

Klik op doorgaan en volg de instructies.

Je moet het bestand windows6.1-KB976932-X86.exe nemen.

Na de download dubbelikkken op het bestand om de installtie te starten.

Als de installatie mislukt, doe dan het volgende.

Klik in het kader van de foutmelding op de link productondersteuning bij deze fout en volg verder de instructies.

Herstart de pc en probeer opnieuw het Service Pack te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas lukt het mij niet om SP1 te installeren.

Nadat ik dubbel klik op het bestand windows6.1-KB976932-X86.exe krijg ik de volgende melding:

De installatie van het service pack 1 kan de versie van Windows op deze computer niet identificeren.

Voer het hulpprogramma Systeem Update Readiness uit om het probleem proberen op te lossen

"Ga online voor meer informatie over het hulpprogramma Systeem Update Readiness" heb ik aangeklikt.

Ik heb dit gedaan en heb het bestand Windows6.1-KB947821-v12-x86.msu geïnstalleerd. Hierbij is een hotfix voor windows (KB947821) geïnstalleerd. Ik heb de computer opnieuw opgestart, maar blijf dezelfde foutmelding krijgen

Kan dus SP1 niet installeren

kan in het kader van de foutmelding niet ergens op klikken om meer info over de foutmelding te krijgen alleen op de link zoals hierboven aangegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is uw systeem beschadigd door de mislukte installatie van SP1

Kunt u het volgende eens proberen

Start een "elevated" cmd venster. (type cmd in het startvenster, maar ipv enter klikt u rechts op het item en "uitvoeren als administrator")

Op de command prompt typt u "sfc /scanonly". U zou nu een list van beschadigde of ontbrekende systeem bestanden moeten krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij geeft het volgende weer:

Microsoft Windows [versie 6.1.7100]

Copyright © 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Windows\system32>sfc/scanonly

Microsoft ® Windows ® Broncontrole, versie 6.0

Copyright © 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

Hiermee wordt de integriteit van alle beveiligde systeembestanden

gecontroleerd en worden ongeldige versies vervangen door geldige Microsoft-

versies.

SFC [/sCANNOW] [/VERIFYONLY] [/sCANFILE=<bestand>] [/VERIFYFILE=<bestand>]

[/OFFWINDIR=<offline Windows-map> /OFFBOOTDIR=<offline opstartmap>]

/SCANNOW De integriteit van alle beveiligde systeembestanden

controleren, en de bestanden met problemen indien mogelijk

herstellen.

/VERIFYONLY De integriteit van alle beveiligde systeembestanden

controleren. Geen herstelbewerkingen worden uitgevoerd.

/SCANFILE De integriteit van het bestand waarnaar wordt verwezen

controleren, en dit bestand herstellen als problemen zijn

gevonden. Geef volledig pad <bestand> op.

/VERIFYFILE De integriteit van het bestand met volledig pad <bestand>

controleren. Geen herstelbewerking wordt uitgevoerd.

/OFFBOOTDIR De locatie van de offline opstartmap, voor offline herstellen,

opgeven.

/OFFWINDIR De locatie vna de offline Windows-map, voor offline

herstellen, opgeven.

Voorbeelden:

sfc /SCANNOW

sfc /VERIFYFILE=c:\windows\system32\kernel32.dll

sfc /SCANFILE=d:\windows\system32\kernel32.dll /OFFBOOTDIR=d:\

/OFFWINDIR=d:\windows

svc /VERIFYONLY

C:\Windows\system32>

Link naar reactie
Delen op andere sites

De log toont aan dat het OS op je laptop op één of andere manier behoorlijk onstabiel is geworden. De oorzaak is moeilijk te achterhalen en doet er eigenlijk niet zoveel toe.

Je hebt twee opties nu:

Ofwel doen we de system repair, maar nu met reparatie.

Ofwel doen we een volledige herinstallatie.

Het voordeel van de eerste optie is dat indien het lukt, je je software en instellingen niet allemaal terug hoeft te doen. Aan de log te zien heeft dit een redelijke kans van slagen.

Mogelijk nadeel is dat er fouten overblijven die onstaan zijn door bv installaties na het onstaan van het probleem.

Bij "schone" herinstallatie zal je alle software en instellingen terug moeten installeren, wat niet altijd zo eenvoudig is.

Normaal staat er een installatie partitie op je harde schijf, anders had de sfc niet gewerkt. De dvd die je gemaakt hebt een paar dagen geleden heeft een kopij van de huidige toestand dus dat haalt weinig of niets uit, het is wel een extra veiligeid.

In beide gevallen is het nu de eerste prioriteit dat je een backup maakt van al je persoonlijke bestanden. In theorie zal een "repair" deze ongemoeid laten, maar dat is een risico dat je niet mag nemen.

Bij een "schone" installatie ben je ze zowiezo kwijt.

Welke optie je kiest is jou beslissing uiteraard. Persoonlijk zou ik de repair proberen, als het lukt bespaar je jezelf wel wat tijd (en ergernis). Lukt het niet dan kan je de "schone" installatie nog altijd doen.

Laat dus maar weten wat je wil doen en of je de backup kan maken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kies dan voor een repair. Wanneer dit niet werkt, kan ik altijd nog de schone installatie doen.

Ik kan een backup van mijn bestanden maken op mijn externe harde schijf.

Het gaat dan om persoonlijke bestanden als documenten (word, excel ed en pst bestand), foto's video's en muziek. Zijn er ook nog andere bestanden waar ik even aan moet denken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe alle bestanden die onder uw user(s) directory zitten. Vergeet eventueel de shared directories niet. Als je installatie bestanden van software hebt die u niet op cd of DVD hebt. Je hebt me gezegd dat u recovery dvd's heeft gemaakt, test eerst even of je er inderdaad van kunt opstarten. Op uw harde schijf staat normaal ook een recovery partitie, dit is uw originele OS installatie. Als je image software hebt kan u daar ook een copij van nemen.

De kans dat er met uw bestanden iets gebeurt is klein, maar uiteraard kan je het risico niet nemen !

U vindt hier nog een handleiding op deze Link

Om de reparatie te starten gebruikt u "sfc /scannow" op dezelfde manier als je de verify hebt gedaan.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.