Ga naar inhoud

internetverbinding valt plots weg

Jowie1

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn internetverbinding valt vaak plots weg. Daarna zit er niks anders op dan af te sluiten en opnieuw op te starten (in dit geval duurt het afsluiten trouwens veel langer als normaal).

Onder Netwerkcentrum zie ik het volgende : computer - netwerk - internet.

Het probleem zit tussen de computer en het netwerk (netwerk: beperkte verbindingsmogelijkheden).

Onder Netwerk zie ik bij normale verbinding 'Sagem Internet Gateway Device'.

Als de internetverbinding wegvalt, zie ik 'Sagem...' niet meer staan.

De netwerkkaart lijkt mij normaal te fuctioneren (ping localhost en correcte werking netwerkadapters in apparaatbeheer).

Iemand enig idee wat er hier verkeerd loopt ?

Alvast bedankt voor alle hulp.

Vriendelijke groeten.

Jowie

Link naar reactie
Delen op andere sites

intussen ook eens 'ping 192.168.1.1' in commandprompt ingevoerd, en dan krijg ik het volgende :

antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=1 ttl=64

ik weet niet of dit hetzelfde is als 192.168.0.1 ?

modem staat zo'n 3 meter van laptop verwijderd, maar wel muur tussen.

ik kan eventueel eens proberen met een kabel.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het bij 192.168.1.1 wel lukt is dat het ip van je router. Als je dit adres ingeeft in de adresbalk van je browser zou je normaal de gebruikersinterface van je router moeten zien.

De muren kunnen inderdaad een oorzaak van de problemen zijn, maar ook de omliggende netwerken van je buren. Kan je eens nagaan op welk kanaal je router staat ingesteld? Dit staat waarschijnlijk bij onderdeel Wireless in de gebruikersinterface van je router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het bij 192.168.1.1 wel lukt is dat het ip van je router. Als je dit adres ingeeft in de adresbalk van je browser zou je normaal de gebruikersinterface van je router moeten zien.

De muren kunnen inderdaad een oorzaak van de problemen zijn, maar ook de omliggende netwerken van je buren. Kan je eens nagaan op welk kanaal je router staat ingesteld? Dit staat waarschijnlijk bij onderdeel Wireless in de gebruikersinterface van je router.

channel (kanaal) staat op 1 - 2.412 GHz (keuze mogelijk tussen 1 tem 13)

Mvg

Probeer eens kanaal 3 of 9, de meeste routers staan standaard op 1 of 6

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.