Ga naar inhoud

Backup

Gast

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik had een Backup gemaakt van in het begin van wanneer ik mijn PC had. Na de backup heb ik mij C: schijf in parties verdeel. Als ik nu die backup doe gaan die parties dan ook weg? Dit moet ik namelijk weten zodat ik mijn software enz kan opslaan op een stick als deze ook weggaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraag is dus als volgt:

Je hebt je harde schijf verdeeld in partities: bijvoorbeeld C, D, E, F

C is de 'hoofd'partitie, en D, E en F zijn gewone partities op je harde schijf.

Je hebt in het begin dat je je computer had, een image gemaakt van de C partitie

Nadien heb je op die schijf ook een D, E en F partitie aangemaakt.

Je wil weten of, na het terugzetten van je C partitie, al je andere partities op je harde schijf behouden blijven.

Ik DENK van wel, maar spijtig genoeg ben ik er niet zeker van. Je kan best inderdaad een kopie maken voor alle zekerheid van wat op de andere partities staat.

Opmerking: Lees ook de opmerking van Jean-Pierre hierboven. Het is belangrijk WAT je gebackuped hebt toen je je computer had. Is het een volledige kopie van je pc of heb je slechts bestanden gebackuped in die backup?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet is het eigenlijk een systeem backup, dus na de installatie van het OS.

Het zijn recovery disks die je in staat stellen het OS terug te installeren, maar alles daarna ben je kwijt.

Je zal trouwens toch terug de schijf moeten formateren want je kan een image zoals deze alleen terugzetten op eenzelfde partitie als waarvan ze gemaakt is .

Het is dus GEEN backup vaan je gegevens !

Link naar reactie
Delen op andere sites

zover ik weet heb ik een 'herstelschijf' gemaakt ter groote van ongeveer 8GB verdeeld over 2 CD's. Deze CD's kan ik gebruik om windows opnieuw te installeren als ik het goed heb begrepen....

Ik heb die CD gemaakt en meer niet.....

Hier nog wat screenshots van wat ik TOEN had gedaan

Stap 1 (hebben jullie al gezien)

[ATTACH=CONFIG]12499[/ATTACH]

Stap 2

[ATTACH=CONFIG]12498[/ATTACH]

Stap 3

[ATTACH=CONFIG]12497[/ATTACH]

aangepast door Dalderup
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Dalderup,

met wat je laat zien bericht 7 heb je zoals je zelf al aangeeft 2 DVD's (geen cd) gemaakt waarmee je inderdaad je PC kan terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Dus alles wat je er nu achteraf opgezet hebt ben je dan kwijt, wat betreft je Windows partitie.

Of de andere partite mee geformatteerd en verwijderd wordt ben ik niet zeker, als je de herinstallatie zelf kan uitvoeren en daarbij kan kiezen dat je de installatie doet op je C, blijven de andere partities met de bestanden erop intact.

Maar voor alle zekerheid en zeker als je de mogelijkheid hebt zet dan de bestanden van die andere partitie op een ander opslagmedium.

Zo ben je zeker dat je geen bestanden kwijt raakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een blad met instructies hoe ik deze schijf moest maken, Op de achterkant staat hoe je die moet installeren DENK IK. Er staat dat je dan F8 moet doen enz... maar is dat voor naar fabrieksinstellingen die op de Z: partie staan of ook voor de CD? :) gewoon vraagje voor de zekerheid daarna kan de post gesloten worden denk ik (zal ik wel doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het blad even ingescant, het is een handleiding hoe je het bijgeleverde programma van paradigit moet gebruiken om een herstel DVD te maken

Ik zal later eens kijken of ik het model, merk en modelnummer ergens kan vinden maar dat zal voor overmorgen zijn want ik moet morgen alle 4 mijn wijsheidstanden laten trekken.... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.